Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo,

Sitter med Cubase 5 på en mac och 3 st Behringer BCF2000 framför mig. Har lagt till 3 stycken "Mackie controls" och assignat portarna. Enheterna fungerar finfint MEN, de assignas ju till samma kanal... alltså första regeln på alla 3 enheterna styr kanal 1 i mitt DAW. Ja, ni fattar - jag vill ju att första regeln på enhet 2 ska styra kanal 9 i cubase osv...

Vet att Logic känner av olika enheter så som jag efterfrågar men går det inte i Cubase?

Annons
Postat
Tjo,

Sitter med Cubase 5 på en mac och 3 st Behringer BCF2000 framför mig. Har lagt till 3 stycken "Mackie controls" och assignat portarna. Enheterna fungerar finfint MEN, de assignas ju till samma kanal... alltså första regeln på alla 3 enheterna styr kanal 1 i mitt DAW. Ja, ni fattar - jag vill ju att första regeln på enhet 2 ska styra kanal 9 i cubase osv...

Vet att Logic känner av olika enheter så som jag efterfrågar men går det inte i Cubase?

Löser det inte sig om du skickar på olika midi-kanaler?

Postat

Finns ju lite filer att ladda ner till kontrollerna.

Sen kan man ju stega på kontrollen vilka 8 den ska styra

kanske går att klicka olika på de 3

Själv har jag bara 1st

• 9 månader senare...
Postat

Bumpar gammal tråd.

Någon som använt 2 eller fler BCF2000 till cubase? Hur går man tillväga för att enheterna ska styra rätt kanaler i cubase och inte hela tiden styra regel 1-8?

pme (oregistrerad)
Postat

Bumpar gammal tråd.

Någon som använt 2 eller fler BCF2000 till cubase? Hur går man tillväga för att enheterna ska styra rätt kanaler i cubase och inte hela tiden styra regel 1-8?

Det ska gå att sätt id på enheter när de startar. Sedan tror jag man ska ha midi-kablar mellan enheterna så att bara en sitter med usb.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.