sozo Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Hejsan jag har lite 2 problem med logic 5 platinum. 1. Jag har kopplat en MIDI keyboard till mitt M-Audio delta 1010LT ljudkort och använder det i logic. Jag hör ljudet men syncen är dålig. ljudet kommer ungefär en sekund efter att jag har tryckt tangenten. 2. Får inte in audio ljudet i logic, får in det i datorn men inte i logic. Hur gör jag för att spela in med micken i logic? Våre väldig tacksam om jag får hjälp med detta!
insolitus Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 1. Jag har kopplat en MIDI keyboard till mitt M-Audio delta 1010LT ljudkort och använder det i logic. Jag hör ljudet men syncen är dålig. ljudet kommer ungefär en sekund efter att jag har tryckt tangenten. Du har förmodligen inställt på ganska hög latency... Kolla inställningsmenyer och så vidare efter latency eller sök på forumet. 🙂
captain nemo (oregistrerad) Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 (redigerat) I Logic ställer du in vilken drivrutin SAMT vilket ljudkort/ljudkälla du vill använda och där skall du minst använda ASIO. Kolla i manualen om drivrutiner. I kontrollpanelen för Deltakortet ställer du in buffer/samples/latency. Välj ett så lågt värde som möjligt innan det knastrar och bråkar och har sig. //nemo Redigerat 28 december 2004 av captain nemo
sozo Postat 28 december 2004 Trådstartare Postat 28 december 2004 I Logic ställer du in vilken drivrutin SAMT vilket ljudkort/ljudkälla du vill använda och där skall du minst använda ASIO. Kolla i manualen om drivrutiner. I kontrollpanelen för Deltakortet ställer du in buffer/samples/latency. Välj ett så lågt värde som möjligt innan det knastrar och bråkar och har sig. //nemo jag gick in i logic och audio driver sedan valder jag att kryssa i ASIO och sen på driver valde jag M-audio Delta...funkar fortfrande inte 🙂 Det konstiga med syncet är att i reason blir det ilte alls lika står latancy som i logic... jag gick in i M Audio Delta Control Panel sedan hardware settings sen DMA BUffer size (de var så när jag kom det du beskrev att jag skulle göra) och sedan ändrade jag latency samples och prövade men verkade inte heller funka...
VacUm Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 Har du kryssat av allt annat i audio-setuppen och konverterat audioobjekten? (logic frågar om man vill det när det finns objekt som inte är associerade till någon befintlig driver)
sozo Postat 30 december 2004 Trådstartare Postat 30 december 2004 Har du kryssat av allt annat i audio-setuppen och konverterat audioobjekten? (logic frågar om man vill det när det finns objekt som inte är associerade till någon befintlig driver) jao men jag pillade där men logic är helt konstig...avaktiverade allt i audiosetupen utom asio:n och vade drivrutinen där och så men funkar ändå inte 😄 .....cubase funkar där emot får in midin och audion i den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.