Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Det minsta man kan göra är att skicka ett sms till nr "72105" med texten "asien" så bidrar man med 30 kr till Röda Korset Done 😉
Fredrikmo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Bölade ni 1994 när 800000 tutsier mördades i Rwanda? Tou-fucking-ché! Jag hade ett fadderbarn I Rwanda då; 8 år ung. Han mördades. Jag vet inte om det var fransmännens eller amerikanarnas fel men jag har inte haft ett fadderbarn sedan dess.
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Bölade ni 1994 när 800000 tutsier mördades i Rwanda? Tou-fucking-ché! Jag hade ett fadderbarn I Rwanda då; 8 år ung. Han mördades. Jag vet inte om det var fransmännens eller amerikanarnas fel men jag har inte haft ett fadderbarn sedan dess. My point DBD.
Fredrikmo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Det hemska är att journalisterna är så lyckliga över denna katastrof -- de har haft julafton i dubbel bemärkelse. Jag tycker att det är otäckt men jag har också väldigt svårt att se bilder på, eller läsa om, barn som flyter bort och drunknar. Det enda goda med den snuskiga rapporteringen är att vissa människor faktiskt bidrar ekonomiskt till humanitär hjälpverksamhet. Många kan inte känna empati utan att se sådana hemska saker på tv; utan tv:n finns för dem knappt någon verklighet utanför dem själva. Glad är jag i alla fall över att min svågers släktingar som bor i Singapore och som var i Phuket överlevde och nu är hemma igen.
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Tur det. Jo man blir helt förtvivlad av att titta på TVn just nu. Men vissa anser det inte som verkligt när man ser det på TV. Och det här är ju en sak som kommer påverka många i världen. Tänk så många som inte har något hem just nu. Stackarna. Men det är tur att många länder har ett hjärta och hjälper till.
hackeman Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag tycker det är rätt skoj att reta upp folk på internet. 🙂 Det vet vi att du tycker, men du borde välja dina tillfällen bättre. Och det är väl inte så konstigt att tragedier som involverar nära och kära berör en mer än tragedier som inte gör det?! Lite empati, för fan.
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag tycker det är rätt skoj att reta upp folk på internet. 🙂 Det vet vi att du tycker, men du borde välja dina tillfällen bättre. Och det är väl inte så konstigt att tragedier som involverar nära och kära berör en mer än tragedier som inte gör det?! Lite empati, för fan. I agree.
Kill All Autotuner Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Fick just läsa att man i Ggb tänker ställa in det årliga kommunala fyrverkeriet som man brukar fyra av bredvid Operan. det känns - allvarligt talat - helt överdrivet. Fest för ett nytt år borde kunna samsas med sorgearbete på en och samma gång. En naturkatastrof är inget att göra åt , men varför ska man skriva en hel befolkning på näsan att nu gäller enbart sorgearbete och blåser av allmänna festiviteter för ett nyår , som hur man än ser det , är ett orubbligt faktum. 🙂
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) Fick just läsa att man i Ggb tänker ställa in det årliga kommunala fyrverkeriet som man brukar fyra av bredvid Operan. det känns - allvarligt talat - helt överdrivet. Fest för ett nytt år borde kunna samsas med sorgearbete på en och samma gång. En naturkatastrof är inget att göra åt , men varför ska man skriva en hel befolkning på näsan att nu gäller enbart sorgearbete och blåser av allmänna festiviteter för ett nyår , som hur man än ser det , är ett orubbligt faktum. 🙂 Ett sätt att visa för omvärlden att man bryr sig? Edit: Men visst fyverkerier är skojjsigt. =) Redigerat 30 december 2004 av addic59
Kill All Autotuner Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) Fick just läsa att man i Ggb tänker ställa in det årliga kommunala fyrverkeriet som man brukar fyra av bredvid Operan. det känns - allvarligt talat - helt överdrivet. Fest för ett nytt år borde kunna samsas med sorgearbete på en och samma gång. En naturkatastrof är inget att göra åt , men varför ska man skriva en hel befolkning på näsan att nu gäller enbart sorgearbete och blåser av allmänna festiviteter för ett nyår , som hur man än ser det , är ett orubbligt faktum. 🙂 Ett sätt att visa för omvärlden att man bryr sig? Edit: Men visst fyverkerier är skojjsigt. =) Missförstå mig rätt , men jag kan inte se nyttan av att man ställer in festiviteter bara för "att man bryr sig" . Det är snarare så att inte bryr sig alls , man kunde ju ha fest som går i eftertänksamhetens tecken, göra insamlingar samtidigt, så folk ser med egna ögon vilka det som bryr sig att vara med på ett nyår,träffas och kontemplera ihop. Redigerat 30 december 2004 av Kill All Autotuner
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Fick just läsa att man i Ggb tänker ställa in det årliga kommunala fyrverkeriet som man brukar fyra av bredvid Operan. det känns - allvarligt talat - helt överdrivet. Fest för ett nytt år borde kunna samsas med sorgearbete på en och samma gång. En naturkatastrof är inget att göra åt , men varför ska man skriva en hel befolkning på näsan att nu gäller enbart sorgearbete och blåser av allmänna festiviteter för ett nyår , som hur man än ser det , är ett orubbligt faktum. 🙂 Ett sätt att visa för omvärlden att man bryr sig? Edit: Men visst fyverkerier är skojjsigt. =) Missförstå mig rätt , men jag kan inte se nyttan av att man ställer in festiviteter bara för "att man bryr sig" . Det är snarare så att inte bryr sig alls , man kunde ju ha fest som går i eftertänksamhetens tecken, göra insamlingar samtidigt, så folk ser med egna ögon vilka det som bryr sig att vara med på ett nyår,träffas och kontemplera ihop. Jo jag håller faktiskt med dig. Det finns andra sätt att visa sin sorg på. Plus att högtider tycker jag inte bör påverkas av detta. Man kan inte resonera "Nej nu måste svenska folket visa vårt medlidande genom att ställa in alla roliga aktiviteter och ha skittråkigt""" som det i grund och botten lär vara tanken med att ställa in fyverkeriet. Men jag håller en full sorg för vad som har hänt. Det var verkligen en chocknyhet.
lavrell Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Fick precis reda på att en tjejkompis är där nere och mår bra och inte har förlorat en enda av sina kompisar eller någon familjemedlem. Gud va skönt det va att höra ....
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Fick precis reda på att en tjejkompis är där nere och mår bra och inte har förlorat en enda av sina kompisar eller någon familjemedlem. Gud va skönt det va att höra .... Puh 🙂 Känns bra att höra att det finns folk som med tur klarat sig undan skiten.
dbd Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag tycker det är rätt skoj att reta upp folk på internet. 😄 Det vet vi att du tycker, men du borde välja dina tillfällen bättre. Och det är väl inte så konstigt att tragedier som involverar nära och kära berör en mer än tragedier som inte gör det?! Lite empati, för fan. Puss! Men du tar väl förstås inte hänsyn till att det finns människor här vars anhöriga har vart med om skiten och vissa kanske inte överlevt. Kanske inte känns allt för kul för dom att läsa om hur du nonchalerar händelsen. Fyy på dig DBD 🙂 1. Jag ser det snarare som ett guldtillfälle att reta upp lite folk. 2. Jag har för fan också anhöriga inblandade i detta. Läs tråden.
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Men du verkar ju inte ta hänsyn. Omdu anser detta vara ett bra tillfälle att reta upp folk så är det nog dags för dig att tänka över din moral.
hackeman Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag tycker det är rätt skoj att reta upp folk på internet. 😄 Det vet vi att du tycker, men du borde välja dina tillfällen bättre. Och det är väl inte så konstigt att tragedier som involverar nära och kära berör en mer än tragedier som inte gör det?! Lite empati, för fan. Puss! Men du tar väl förstås inte hänsyn till att det finns människor här vars anhöriga har vart med om skiten och vissa kanske inte överlevt. Kanske inte känns allt för kul för dom att läsa om hur du nonchalerar händelsen. Fyy på dig DBD 🙂 1. Jag ser det snarare som ett guldtillfälle att reta upp lite folk. 2. Jag har för fan också anhöriga inblandade i detta. Läs tråden. Säg mig, vad tycker de anhörigas anhöriga om din tonårstuffa attityd mot deras tragedi? Puss tebax.
dbd Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 För helvete hacke. Tror du verkligen jag är oberörd av detta? Jag tycker det är jättehemskt det som har hänt, precis som jag skrev innan. Men som jag sade innan, välkommen till internet! Ni är så jävla seriösa på detta forumet att jag kräks ibland. Tycker visst folk får lära sig att ta foruminlägg med en nypa salt. Slit er! Ni kan inte leva era liv genom forumet!
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag tycker allt lite synd om dig. Jasså? Förklara gärna mer utförligt varför du tycker synd om mig. För att du blir så förbannat knäckt och tar åt dig så hårt av sakerna jag skriver. Se ovanstående inlägg av mig. Jag blir inte knäckt men jag tycker man kan ha lite överseenden med att folk på detta forum och anhöriga kan har upplevt det. Och då anser jag inte att det är särskilt lämpligt att börja skojja om det. Jag försöker bara säga att man blir väldigt arg när man läser sådana dumma kommentarer som du skriver. Det är inte särskilt humant.
dbd Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) Nu tycker jag vi lägger ner detta tjafset. // ... och det är vad jag ser till ska ske. Jag raderar inlägg som är direkt osmakliga och onödiga i en känslig tråd som denna. Bara för att detta ligger i forumet Utanför ämnet betyder det inte att forumreglerna inte gäller -Olsberg Redigerat 6 januari 2005 av Olsberg
perdefinition Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Sluta förespråka er "moral". Det är inte hemskare när 80 000 människor dör än när 1 person dör för de anhöriga. Ska ni skriva om det och hålla tysta minuter kan ni väl göra det varje gång nån oskyldig dör? De smutsigaste är ni som sitter och gör sad-smilies på ett forum på internet och tror att det gör någon skillnad.
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Sluta förespråka er "moral". Det är inte hemskare när 80 000 människor dör än när 1 person dör för de anhöriga. Ska ni skriva om det och hålla tysta minuter kan ni väl göra det varje gång nån oskyldig dör? De smutsigaste är ni som sitter och gör sad-smilies på ett forum på internet och tror att det gör någon skillnad. Vad var det inlägget bra för? Man kan väl visa att man bryr sig på ett sätt eller annat.
hackeman Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Det minsta man kan göra är att skicka ett sms till nr "72105" med texten "asien" så bidrar man med 30 kr till Röda Korset Var står denna infon nånstans egentligen? Har kollat på Röda Korsets hemsida men hittar inget om att kunna ge bidrag via SMS... vill ju inte börja ösa SMS till numret ovan och riskera att det är en "bluff" som med så många andra fejkade "välgörare"...
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Det minsta man kan göra är att skicka ett sms till nr "72105" med texten "asien" så bidrar man med 30 kr till Röda Korset Var står denna infon nånstans egentligen? Har kollat på Röda Korsets hemsida men hittar inget om att kunna ge bidrag via SMS... vill ju inte börja ösa SMS till numret ovan och riskera att det är en "bluff" som med så många andra fejkade "välgörare"... Det står ju precis när man träder in i sidan ju =).
hackeman Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 (redigerat) Det minsta man kan göra är att skicka ett sms till nr "72105" med texten "asien" så bidrar man med 30 kr till Röda Korset Var står denna infon nånstans egentligen? Har kollat på Röda Korsets hemsida men hittar inget om att kunna ge bidrag via SMS... vill ju inte börja ösa SMS till numret ovan och riskera att det är en "bluff" som med så många andra fejkade "välgörare"... Det står ju precis när man träder in i sidan ju =). Ehh.. hehe, attans va snopet... det gör det NU, men inte nyss!! 🙂 (edit: sidan såg alltså helt annorlunda ut menyer o.d. när jag kollade för en stund sedan) Redigerat 30 december 2004 av hackeman
Ken Kängström Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Det minsta man kan göra är att skicka ett sms till nr "72105" med texten "asien" så bidrar man med 30 kr till Röda Korset Var står denna infon nånstans egentligen? Har kollat på Röda Korsets hemsida men hittar inget om att kunna ge bidrag via SMS... vill ju inte börja ösa SMS till numret ovan och riskera att det är en "bluff" som med så många andra fejkade "välgörare"... Det står ju precis när man träder in i sidan ju =). Ehh.. hehe, attans va snopet... det gör det NU, men inte nyss!! 😄 Händer den bästa 🙂
Henke Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Jag tycker iallafall fyrverkeripengarna kan användas bättre saker än att sprängas i luften... Men det är ju en prioriteringsfråga...
ThomasJ Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 tänd ett ljus http://hjarta.passagen.se/index.jsp
jappe (oregistrerad) Postat 2 januari 2005 Postat 2 januari 2005 Bölade ni 1994 när 800000 tutsier mördades i Rwanda? Ett ohyggligt korkat och okänsligt inlägg.
Tokas Postat 2 januari 2005 Postat 2 januari 2005 Bölade ni 1994 när 800000 tutsier mördades i Rwanda? Ett ohyggligt korkat och okänsligt inlägg. Men det har en otroligt stor poäng. 😄
Fredrikmo Postat 2 januari 2005 Postat 2 januari 2005 À propos moralisk indignation...jag blev indignerad när jag hörde att 1 jan utlystes till nationell sorgedag. Djäkligt praktiskt att utlysa en en helgdag till sorgedag; För det första skall icke livsuppehållande yrkseverksamhet ställas in om det är "en riktig" nationell sorgedag men det har man inte gjort. Förresten märks detta inte så tydligt när sorgedagen råkar infalla på en helgdag när en hel del arbetare ändå inte arbetar. Jag vet i och för sig inte om det är jag som är cynisk beträffande regeringens eventuella skenbara välvilja och engagemang men det är en av de nationalekonomiskt billigaste (alltså i pengar räknat) sorgedagar jag har hört talas om. 🙁🙁 Sidospår: Den sjätte Juni, säger min fru, en dag som tidigare varit Svenska Flaggans dag blev ju Nationaldag. Denna dag har ju förselagits bli helgdag men för att inte förlora "för mycket" i nationell arbetsproduktion har föreslagits att man skall ta bort en annan helgdag -- annandag pingst. Annandag pingst infaller alltid på en måndag; Nationaldagen kan infalla när som helst; ibland på en söndag. Därför blir det färre måndagar (vanliga arbetsdagar) som blir helgdag. Genom att byta helgdag sparar staten pengar. Så lite är alltså den svenska fosterlandskärleken värd att den bara skall användas som ett svepskäl för att spara pengar. Jag blir allt gladare att jag inte är nationalist -- det blir ju pinsamt i detta land. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.