Pianino (oregistrerad) Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Det är som så att jag bestämt mig för att lära mig spela piano, och således även köpa ett piano, och undrar vad jag bör satsa på? Jag är alltså en riktig nybörjare. Jag vet att alla pianon är olika, men då det i min närhet finns pianon tilll salu av modellerna Nyström, C.J. Svahnqvist och Nordiska Pianofabriken, så undrar jag hur pianon av dessa modeller i allmänhet är? Främst är jag intresserad av det från Nordiska Pianofabriken. Pianot kommer att användas för att lära mig spela, men jag vill för den skull ha ett piano av bra kvalité. Hoppas det finns några pianokännare som kan hjälpa mig!