Jump to content
Annons

Rengöra skärmen


spaceman

Recommended Posts

Vad är bästa sättet att rengöra en platt bildskärm ? Tidigare när jag hade

en tjock skärm så körde jag med fönsterputs och torkade av. Det funkade bra.

Kan man göra det med en platt ? Eller ska man bara använda rengöringsduken

man får med när man köper skärmen utan flytande rengöringsmedel ?

Samma sak med min nya LCD tv. Är det rengöringsduken som gäller där med ?

Kan skärmen/tv:n ta skada av att man använder tex fönsterputs ?

Tycker inte skärmen blir riktigt ren av att bara torrtorka skärmen med duken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ludde46 (oregistrerad)

Jag kör Hama TFT/LCD/PLasma rengöringsmedel och en microduk...funkar utmärkt

Vill bara säga att en kompis till mig använde något sorts lösningsmedel som rengöring vilket resulterade i att hans skärmar blev becksvarta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Hama TFT/LCD/PLasma rengöringsmedel och en microduk...funkar utmärkt

Vill bara säga att en kompis till mig använde något sorts lösningsmedel som rengöring vilket resulterade i att hans skärmar blev becksvarta 🙂

Var kan man köpa Hama TFT/LCD/PLasma rengöringsmedlet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars funkar det väl med en microfiberduk som fuktas lite i vanligt vatten. Med microfiberdukarna brukar det inte behövas några dyra kemikalier - eller i svåra fall kanske lite svag diskmedelsblandning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde46 (oregistrerad)
Annars funkar det väl med en microfiberduk som fuktas lite i vanligt vatten. Med microfiberdukarna brukar det inte behövas några dyra kemikalier - eller i svåra fall kanske lite svag diskmedelsblandning.

Japp..vatten kan funka hyffsat..men vanligt vatten hör egentligen inte hemma bland elektronikrengöring....kalk mm......

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp..vatten kan funka hyffsat..men vanligt vatten hör egentligen inte hemma bland elektronikrengöring....kalk mm......

Microfiberdukarna ska aldrig blötas, utan bara fuktas lite grand - och då blir det inget problem med rester.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Kör med sånt där reningsmedel jag köpte på Elgiganten med microduk för typ en 50:- och den har räckt länge. Å andra sidan behöver man inte torka av skärmen så värst ofta. Oftast behöver man bara damma av lite damm från skärmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det mesta bara en fin microfiberduk och torkar av dammet

Varannan månad tar jag en av Emtecs "våtservetter för LCD/plasma" som säljs på närmaste teknikvaruhus, putsar och torkar snabbt torrt med microfiberduken

Link to comment
Dela på andra sajter

Väl urvriden microfiberduk funkar bra. Köp bara inte dom där billiga på Claes Ohlsson, det finns mycket bättre som inte luddar (fast det är regeringen som köper dom och hon sover nu så jag vet inte var).

Edit: Som vanligt stavningen...

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...