Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kollade på Julkonserten med Sarah Dawn Finer som gick ikväll kl 20:00. Repris i morrn för den som vill se. Går kl 12:55 på SVT 1. Var riktigt bra.

didrikdegeer.png

Jäpp - och en Didrik-mick hade hon också. Bara lite underligit att hon bytte mick mellan varven... 😕

Hennes röst passade i alla fall riktigt bra till det där lite halvjazziga köret. 🙂

Postat

Om de är bra kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte har testat dem, men stora och dyra är de - och skitfula! 🙁

Hehehe, jag förstår dom som tycker dom är fula. Men jag tycker dom är lite småporriga faktiskt. 😄

Det är ju precis tvärtom. Det mesta idag är ett snyggt yttre och ett skitfult (dåligt) inre.

Det här ju tvärtom. Ser ut som ful lanterna på nån passande fiskeskuta. Men inre är nåt otroligt!

Tänkte bumpa en länk till en radiointervju som jag postade tidigare. Men den har tagits bort.

Men från intervjun då:

Didrik säger att det tar en månad för att bygga EN mik! Då snackar vi handbygge.

Tommy Körberg hade sjungit in i en De Geer på nån låt. Och Tommy tyckte att man skulle sjunga utan puffskydd. Och det håller Didrik med om vad det gäller kvalité på ljudet.

Men Herr Körberg som är tokig i vitlök och hade precis ätit det innan tagning så förstörde han visst nåt. Så Didrik fick reparera den!

Jag skulle inte vilja ha varit den som skulle råka snubbla på mikstativet på scenen!

Bhrhrhr, ryser i mig! 😳

Fick ett mail från Gert Palmcrantz där han berättat en del. Och tydligen kostar dom 220K-SEK styck!

• 1 år senare...
Postat

Haha, det är inte utan att man kommer lite i byxan när man ser sånt, som den ljudfanatiker man är! :-D

Snygga är dom åsså!!!

Jag har ett gnagande minne av att det kan ha varit såna jag sett någon gång tidigt i karriären, men kan inte för mitt liv minnas var eller när det var...

Det där med Körberg förresten, var det inte en U87 eller nåt som tog stryk av vitlök? Har hört lite skilda saker om det där...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.