stratsvante Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 (redigerat) Nu tycker jag vi gemansamt sjunger we shall overcome, så att vi får ner stämningen! Vi gör det nu! - Birgit Friggebo, 1992 i debatt om racism och främlingsfientlighet Redigerat 15 november 2009 av stratsvante
Drake Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 det hämmade och förstörde svensk musik för lång tid framöver. Hur menar du här? Förstörde det för de kommersiella möjligheterna eller menar du hur den efterföljande musiken kom att låta? Bra att vi är överens om vit-makt-musik, men jag tror dock att ungdomar har svårare att värja sig och se det töntiga.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Eftersom smaken är som baken som med allt annat så kan vi inte kräva att alla ska bemöta asylsökandet i Sverige med ett leende punkt.
resolve Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 (redigerat) Och jag tyckte röd-vänster-musik var skrämmande på 70-till början av 80-talet där det var så fult att tjäna stålar på sin musik att det hämmade och förstörde svensk musik för lång tid framöver. Vit maktmusik är inget läskigt. Bara töntigt läskigt. Usla musiker med töntiga klichétexter. Ingen risk för att det kommer bre ut sig. Inte bre ut sig? Kolla i vilken liten småhåla som helst, 60 procent av ungomarna lyssnar ju på vit makt-skit... Jag vet, jag lever själv ibland dom. Redigerat 15 november 2009 av resolve
DieHard (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Hur menar du här? Förstörde det för de kommersiella möjligheterna eller menar du hur den efterföljande musiken kom att låta Det var ju så under 70-talet inte accepterat tjäna stålar på sin musik. Det var fult. Ja det var ju fult bli rik på sitt arbete överhuvudtaget. Ja klart som korvspad att det även förstörde de kommersiella möjligheterna. Sen kom 80-talet där det började förändras. Proggarna hade redan bitit sig själva i svansen genom att själva tjäna stålar på sin musik, som ansåg att man inte alls skulle tjäna stålar på sin musik. Det blev svårt förklara det för deras fans. Punken och dess politiska vänsterbudskap försvann mer och mer från musiken. Tack och lov för det. Under 80-talet lät det mestadels såhär om svensk musik "ja men det är bra i alla fall för att vara svenskt band/artist" (=inte lika bra som exempelvis brittiska band och artister) och det är vad vi får nöja oss med här i Sverige liksom. Och fortfarande var det inte fint nog att sjunga på svenska heller än. Men under 90-talet började det förändras. Fler svenska band och artister började toppa på albumlistorna och singellistorna. Det var inte längre fult att varken sjunga på svenska eller lyssna på svenska band och artister som det varit förut.
Valle Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Förstörde det för de kommersiella möjligheterna eller menar du hur den efterföljande musiken kom att låta? Kanske genom att leka facklig rörelse som skulle sätta käppar i alla, tvi vale, bands hjul som hade fräckheten att spela hitliste-musik!
DieHard (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Inte bre ut sig? Kolla i vilken liten småhåla som helst, 60 procent av ungomarna lyssnar ju på vit makt-skit... Jag vet, jag lever själv ibland dom. Har du koll på alla småhålor? Hur har du fått fram din statistik på 60%? Och att lyssna innebär inte att man sympatiserar med innehållet. Långt ifrån alla som lyssnar på sånt som gör det. Ofta blir det en sån grej som vissa gör för att alla andra gör det. Så har det ju alltid sett ut i tonåren. Antingen musik, bild, film etc. Och det ska vara något som inte är allmänt accepterat. Jag vet, jag har ju själv varit tonåring. Bara andra tider och andra saker.
Carle Postat 15 november 2009 Trådstartare Postat 15 november 2009 Jag är också från en håla på sådär en pizza, en grundskola, ett coop och 2000 invånare. Många av mina högstadiekompisar sa först upp bekantskapen när jag började på den kommuniststämplade estetskolan. Sedan sa de upp bekantskapen igen när jag började spela i popband. Sedan sa de upp en en tredje gång när jag blev ihop med en serb, eller "blading" som de kallar henne. De säger att invandrarna förstör vårt land, själva kör dom traktor och lever på socialbidrag och har inte vuxit ett dugg mentalt sedan sjunde klass. Bara att de bytt Epa-traktorn mot en riktigt Volvo 240 nu.
hwasser Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 (redigerat) Medias svammel om Vellingby är skrämmande. Väldigt skrämmande, hatfullt och ont. Asså allvarligt, om dom inte vill ta emot invandrare, big deal liksom, majoriten av invånarna där vill inte, majoriteten av politikerna där vill inte. Vilken rätt har vi att styra över dom? Ska vi tvinga dom som sovjet tvingade ungrarna underkastelse under ungernrevolten, ska vi rulla in med panzarvagnar och skjuta ner dom som inte tycker som oss när vi ändå håller på? Det roliga är att alla människor verkar vara som en fårflock i den här frågan, varför koncentrerar sig alla på just vellinge? - jo därför att det har blivit poppis av media att göra det - därför följer alla mediala ikoner och pk:ister med spåret - som när nazisterna hetsade folk mot judarna, det är likadant det ni gör nu, fast mot sådana som inte tycker som er .. patetiskt Redigerat 15 november 2009 av hwasser
Martin Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 (redigerat) Jag är också från en håla på sådär en pizza, en grundskola, ett coop och 2000 invånare. Många av mina högstadiekompisar sa först upp bekantskapen när jag började på den kommuniststämplade estetskolan. Sedan sa de upp bekantskapen igen när jag började spela i popband. Sedan sa de upp en en tredje gång när jag blev ihop med en serb, eller "blading" som de kallar henne. De säger att invandrarna förstör vårt land, själva kör dom traktor och lever på socialbidrag och har inte vuxit ett dugg mentalt sedan sjunde klass. Bara att de bytt Epa-traktorn mot en riktigt Volvo 240 nu. +1 Många människor är väldigt lurade. Redigerat 15 november 2009 av Martin
DieHard (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Jag är också från en håla på sådär en pizza, en grundskola, ett coop och 2000 invånare. Många av mina högstadiekompisar sa först upp bekantskapen när jag började på den kommuniststämplade estetskolan. Sedan sa de upp bekantskapen igen när jag började spela i popband. Sedan sa de upp en en tredje gång när jag blev ihop med en serb, eller "blading" som de kallar henne. De säger att invandrarna förstör vårt land, själva kör dom traktor och lever på socialbidrag och har inte vuxit ett dugg mentalt sedan sjunde klass. Bara att de bytt Epa-traktorn mot en riktigt Volvo 240 nu. Trodde bonnRagge och Ronny var ett utdött fenomen men där ser man. Om några säger upp bekantskapen med en redan första gången finns ingen anledning umgås igen. Har de gjort det en gång gör dem det en gång till när det passar dem.
nattvaktaren Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Medias svammel om Vellingby är skrämmande. Väldigt skrämmande, hatfullt och ont. Asså allvarligt, om dom inte vill ta emot invandrare, big deal liksom, majoriten av invånarna där vill inte, majoriteten av politikerna där vill inte. Vilken rätt har vi att styra över dom? Ska vi tvinga dom som sovjet tvingade ungrarna underkastelse under ungernrevolten, ska vi rulla in med panzarvagnar och skjuta ner dom som inte tycker som oss när vi ändå håller på? Det roliga är att alla människor verkar vara som en fårflock i den här frågan, varför koncentrerar sig alla på just vellinge? - jo därför att det har blivit poppis av media att göra det - därför följer alla mediala ikoner och pk:ister med spåret - som när nazisterna hetsade folk mot judarna, det är likadant det ni gör nu, fast mot sådana som inte tycker som er .. patetiskt Tack för din skarpa analys.
Drake Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Medias svammel om Vellingby är skrämmande. Väldigt skrämmande, hatfullt och ont. Asså allvarligt, om dom inte vill ta emot invandrare, big deal liksom, majoriten av invånarna där vill inte, majoriteten av politikerna där vill inte. Vilken rätt har vi att styra över dom? Ska vi tvinga dom som sovjet tvingade ungrarna underkastelse under ungernrevolten, ska vi rulla in med panzarvagnar och skjuta ner dom som inte tycker som oss när vi ändå håller på? Det roliga är att alla människor verkar vara som en fårflock i den här frågan, varför koncentrerar sig alla på just vellinge? - jo därför att det har blivit poppis av media att göra det - därför följer alla mediala ikoner och pk:ister med spåret - som när nazisterna hetsade folk mot judarna, det är likadant det ni gör nu, fast mot sådana som inte tycker som er .. patetiskt Medias "hets" mot Vellinge är samma sak som Nazisternas hets mot judarna ?????????? Du kan inte mena allvar. Vi har väl absolut rätt att styra över dem? På det sättet att det borde lagstadgas att det är varje kommuns skyldighet att ta emot si eller så måna flyktingar.
nattvaktaren Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Medias "hets" mot Vellinge är samma sak som Nazisternas hets mot judarna ?????????? Lägg ner, det är ingen idé att diskutera med folk som skriver "pk:ister".
nattvaktaren Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Asså allvarligt, om dom inte vill ta emot invandrare, big deal liksom, majoriten av invånarna där vill inte Asså allvarligt, du har fel. Politikerna i Vellinge har m a o lyssnat på den som skriker högst, populism modell 1A.
Valle Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Hmmm... En "enkät" där 500 personer av 32800, dvs ca 1,5%, har svarat — kan det verkligen säga något om något egentligen?
nattvaktaren Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Hmmm... En "enkät" där 500 personer av 32800, dvs ca 1,5%, har svarat — kan det verkligen säga något om något egentligen? Dom vanliga opinionsundersökningarna vi brukar läsa om i media bygger på betydligt mindre underlag. Ta den om förtroende för partiledarna till exempel, Synovate intervjuade bara tusen pers för den, och den ska spegla hela svenska folkets åsikt i frågan. Så ja, 500 av 32000 - och observera att den siffran anger alla skrivna i Vellinge, alltså även personer under 18 år som ju inte ingår i undersökningen - är ett så stabilt stickprovsunderlag man kan få.
SadamJR Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Hmmm... En "enkät" där 500 personer av 32800, dvs ca 1,5%, har svarat — kan det verkligen säga något om något egentligen? I de flesta opinionsundersökningar när det gäller den svenska opinionen tillfrågas ett drygt tusental, av nio miljoner.
Valle Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Dom vanliga opinionsundersökningarna vi brukar läsa om i media bygger på betydligt mindre underlag.Ta den om förtroende för partiledarna till exempel, Synovate intervjuade bara tusen pers för den, och den ska spegla hela svenska folkets åsikt i frågan. Så ja, 500 av 32000 - och observera att den siffran anger alla skrivna i Vellinge, alltså även personer under 18 år som ju inte ingår i undersökningen - är ett så stabilt stickprovsunderlag man kan få. I de flesta opinionsundersökningar när det gäller den svenska opinionen tillfrågas ett drygt tusental, av niomiljoner. OK, där ser man. Då skiljer vi oss åt som så att för mig opinionsundersökningar statistik och "stickprov", inget annat; resultat som skulle få annat utslag redan timmen efter om man genomförde ny undersökning. Inget jag skulle låta bära huvuddelen av mina argument — särskilt i en fråga som denna. Sedan kan man ju undra hur mycket lättare det är att säga att man inte litar på en "moderatjävel", än att säga att man inte vill ha fler "blattejävlar" i kommunen. Men för all del, ni två — carry on.
nattvaktaren Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 OK, där ser man. Då skiljer vi oss åt som så att för mig opinionsundersökningar statistik och "stickprov", inget annat; resultat som skulle få annat utslag redan timmen efter om man genomförde ny undersökning. Inget jag skulle låta bära huvuddelen av mina argument — särskilt i en fråga som denna. Sedan kan man ju undra hur mycket lättare det är att säga att man inte litar på en "moderatjävel", än att säga att man inte vill ha fler "blattejävlar" i kommunen. Men för all del, ni två — carry on. "Skiljer oss åt?" 🙂 Det är snarare du som skiljer dig åt - att inte acceptera undersökningen som statistiskt riktig är att gå emot all vetenskap på området. För övrigt har du aldrig sett mig skriva "moderatjävel" i den här tråden. Det är vellingemoderaterna jag underkänner. Det finns andra kommuner där moderater verkar för att ta emot ensamkommande flyktingbarn, Gotland är ett exempel. Xenofobi och allmänt oförstånd är knappast partipolitik. Om vi inte snackar sverigedemokraterna då, där är ju intagningskravet att man ska ha barn med sin kusin.
SadamJR Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 OK, där ser man. Då skiljer vi oss åt som så att för mig opinionsundersökningar statistik och "stickprov", inget annat; resultat som skulle få annat utslag redan timmen efter om man genomförde ny undersökning. Inget jag skulle låta bära huvuddelen av mina argument — särskilt i en fråga som denna. Sedan kan man ju undra hur mycket lättare det är att säga att man inte litar på en "moderatjävel", än att säga att man inte vill ha fler "blattejävlar" i kommunen. Men för all del, ni två — carry on. Ingen av oss har sagt att vi bygger huvuddelen av våra argument på den här typen av undersökningar. Du vill bara får det att framstå så ändå för dem som inte läser så noga. Är trött på dig och din ohederliga teknik.
Valle Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Det är snarare du som skiljer dig åt - att inte acceptera undersökningen som statistiskt riktig är att gå emot all vetenskap på området. Ja, OK. Det är jag som är "skiljer mig åt"... Fast det är inte riktigt så att jag inte accepterar undersökningen, bara att jag inte skulle låta mina argument vila på den. Dessutom är inte opinionsundersökningar särskilt vetenskapliga, anser jag. Det räcker ju med att man formulerar en fråga "fel" (eller att frågan är för känslig för att de tillfrågade ska våga svara så sanningsenligt som möjligt) för att den ska "gå emot all vetenskap på området". Men som sagt — carry on!
Valle Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Är trött på dig och din ohederliga teknik. Att du tycker min teknik är ohederlig får stå för dig. Men att du är trött på mig ... Ja vad fan, avregistrera dig från forumet och gråt ut en skvätt om du inte pallar trycket. För jag tänker hänga kvar ett tag till.
hwasser Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 (redigerat) Om vi inte snackar sverigedemokraterna då, där är ju intagningskravet att man ska ha barn med sin kusin. Haha, läs om innavel på Wikipedia, sverige har ingen tradition av inavel, detta är bara en korkad fördom mot människor som bor utanför städerna skapad av stadsbor. Däremot är över 50% av giftermålen i mellanöstern innavel. Så jag skulle rättare sagt säga att vi importerar innavel till Sverige. Redigerat 17 november 2009 av hwasser
Valle Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Så jag skulle rättare sagt säga att vi importerar innavel till Sverige. Äh, vad fan... lägg av nu. Importerar inavel till Sverige...
hwasser Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Lägg ner, det är ingen idé att diskutera med folk som skriver "pk:ister". Så det finns inte PK:ister? Det där tog nog priset. I nazityskland var det PK att vara trogen det styrande statsskicket. I sovjet var det PK att vara trogen det styrande statsskicket. I Sverige är det PK att vara trogen det styrande statsskicket. Osv osv osv etc etc etc. Förutom i möjligtvis i Metro där vänsterextremister från terrorgruppen Antifascistisk Front skriver artiklar. (syftar på Nabila Abdul Fattah). (Terrorgrupp = gruppering som använder våld för att få sin agenda igenom, AFA är en grupp som använder våld och gruppen existerar för att misshandla och skada "fascister", "borgare", "sexister" osv).
hwasser Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Vi har väl absolut rätt att styra över dem? På det sättet att det borde lagstadgas att det är varje kommuns skyldighet att ta emot si eller så måna flyktingar. Men många av de ensamstående flyktingarna ljuger om sin identitet, vilket gör att de enligt lag får direktutvisas. Och det är inte talan om "barn" utan om ungdomar i åldrarna 17-25. "Detta säger utlänningslagen, 7 kap. Återkallelse av tillstånd: 1 § Visering, uppehållstillstånd och arbetstillstånd får återkallas för en utlänning som medvetet har lämnat oriktiga uppgifter eller medvetet har förtigit omständigheter, som varit av betydelse för att få tillståndet." Bloggaren Oskorei skriver även intressant om händelsen: http://oskorei.motpol.nu/?p=2022
nattvaktaren Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 (redigerat) Haha, läs om innavel på Wikipedia, sverige har ingen tradition av inavel, detta är bara en korkad fördom mot människor som bor utanför städerna skapad av stadsbor. Däremot är över 50% av giftermålen i mellanöstern innavel. Så jag skulle rättare sagt säga att vi importerar innavel till Sverige. Vi som har gått i skolan har inga problem med att förstå syftningarna i mitt inlägg. Be en vuxen om hjälp att tyda texten. "Inavel" stavas det, och ditt påstående om femtio procent är lika taget ur luften som den fis jag nyss släppt i din generella riktning. Redigerat 17 november 2009 av nattvaktaren
hwasser Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 (redigerat) Vi som har gått i skolan har inga problem med att förstå syftningarna i mitt inlägg.Be en vuxen om hjälp att tyda texten. "Inavel" stavas det, och ditt påstående om femtio procent är lika taget ur luften den fis jag nyss släppt i din generella riktning. I vissa delar av mellanöstern är 50% av äktenskapen är arrangerade inom släkten = 50% av äktenskapen är inavel. http://www.consang.net/images/0/0e/Globalcolorsmall.jpg Som du ser så har Sverige bland de lägsta inavel-antalen i världen. DN skrev bland annat en lång artikel om det förra veckan och de använde en karta som var identisk med denna. Redigerat 17 november 2009 av hwasser
nattvaktaren Postat 17 november 2009 Postat 17 november 2009 Så det finns inte PK:ister? "PK:ism", -ist osv är en flashbackism, för att använda en liknande men mer korrekt variant, och identifierar användaren som rabiat, tossig eller bara nazist i största allmänhet. Förutom då det uppenbara språkliga problemet med att kalla någon för "politiskt korrekt-ist", eller hur nu förkortningen ska utläsas?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.