Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sådär ja, då har man gjort klart sin första lilla låt på hemmastudion. Använder Nuendo 2, alltså npr tror jag formatet heter. Hur går det nu till att överföra till wav? Behöver jag använda mikrofon? (har en kondensator bara) Eller går det att konvertera i datorn på nåt sätt?

Annons
Postat

Hej - jag är ingen Nuendo-expert (Cubase-user),

...men gå till file-menyn och leta efter export-audio-wav.

Kom ihåg att ställa vänster och höger locator i programmet vid de positioner som skall vara början och slutet på låten...

Du kan inte exportera externa synthar (synthen du spelar på-om det är den du vill ha i mixen måste den spelas in först)

-det finns mycket mer att påpeka, men testa själv och läs mer på nätet-det finns massor av info om Cubase/Nuendo.

mvh/Hwagang

Postat

Ställ vänster och höger locator i programmet vid de positioner som skall vara början och slutet.

Sen går du till file i menyn och väljer export och audio mixdown.

Sen väljer du vilket format du vill spara låten i, mp3 eller Wave eller nåt annat kanske. 😛

Om du vill kunna lysnna i cd-spelare välj;

- 16-bit

- stereo interleaved

- 44100 kHz

- stereo out

- bocka för pool och audio track

- bocka av real time export och update display

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.