flabb Postat 15 november 2009 Dela Postat 15 november 2009 Oh, då ser man. Tack för påpekandet. Nu får vi ser ifall det verkligen blir en chip-tune festival :-) Gäsp.. Coverfestival..gäsp Det som låtit intressant hittills är joggmusik, baklängesfestival (fattar inte riktigt men kan bli intressant), agentmusik/deckarseriermusik, rytmer, remix till inspelad sång, theme song som sixties skrev, barbershop, ett-instrument, porrfilmsmusik (!), humortema. Jag kommer inte på vad jag tidigare föreslagit på alla möjliga festivaler men brukar inte ha nåt medhåll så skippar ansträngningen denna gången 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 15 november 2009 Dela Postat 15 november 2009 JAG HAR DET! LOA-FALKMAN-FESTIVAL! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Number2 Postat 15 november 2009 Dela Postat 15 november 2009 humortema skulle vara kul, tänk cirkusmusik - Cirkusfestival annars tycker jag agentmusik eller "ett instrument" vore superskoj! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 15 november 2009 Dela Postat 15 november 2009 JAG HAR DET! LOA-FALKMAN-FESTIVAL! Texterna ska vara inspirerade av Loa Falkmans liv och de instrument som används måste vara vidrörda av Loa Falkman (hädanefter kallad LF). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 JAG HAR DET! LOA-FALKMAN-FESTIVAL! Ja hej vad kul när man inte ens vet vem Loa är.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneyoung Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 C-64 låter skoj:D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The_CyBorg Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 Ja, onekligen! Finns väl dessutom en massa bra gratispluggar för C64-liknande ljud? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 Ja hej vad kul när man inte ens vet vem Loa är.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 16 november 2009 Trådstartare Dela Postat 16 november 2009 Vill ni syssla med datormusiknörderi finns det bättre forum än detta. 😮 Kolla här 99musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneyoung Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 (redigerat) Vill ni syssla med datormusiknörderi finns det bättre forum än detta. 🙂Kolla här 99musik 1337musik skulle jag kunna tänka mig;) Annars skulle jag kunna tänka mig tema HUMOR. Då kan ju alla som vill sjunga om Loa Falkman göra det, och resten hitta på nått annat. Man kan ju till och med göra en bitpop me humor!😮 Redigerat 16 november 2009 av Stoneyoung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 Att göra musik till färdig sång känns roligast hittills tycker jag 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 debatt, det gjorde vi i Accapella-festivalen. 😉 Och det var en grym festival! Några galna bidrag där. 😉 VAR hittar man dessa bidrag? Länken var till tråden, tack, men finns bidragen att lyssna på nånstans??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 (redigerat) Snälla debatt va inte så lat. 😉 Om du går till avdelningen "Studiofestival" (finns ju snabblänk längst upp här på sidan) och kollar ovanför Accapella-tråden så ligger "Rösta-i Accapella-festivalen-tråden" alldeles över. Låtarna ligger i den tråden. 😉 Jag kommer inte länka, lite motion behöver du. Redigerat 16 november 2009 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2009 Dela Postat 16 november 2009 Snälla debatt va inte så lat. 😉 Om du går till avdelningen "Studiofestival" (finns ju snabblänk längst upp här på sidan) och kollar ovanför Accapella-tråden så ligger "Rösta-i Accapella-festivalen-tråden" alldeles över. Låtarna ligger i den tråden. 😛 Jag kommer inte länka, lite motion behöver du. Ok. Tyvärr rekommenderar jag nu ingen att använda den länken i den tråden till bredband.net/cpuser etc. - eftersom jag fick tre dödskallevarningar direkt. Högsta antivirusprioritet pga spionprogram. Kul. Synd. Jag tänker inte ändra nån inställning. Läste dock att någon med sångstämmor vann. Hade någon fräna fisrytmer? Vet ej. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 17 november 2009 Trådstartare Dela Postat 17 november 2009 (redigerat) Jag har bestämt mig. Det ska bli en REMIX/COVER-festival. Jag kommer att välja ett sångspår från en befintlig låt. Detta spår kan Ni sedan göra vad ni vill med i tävlingen. Bara det finns med i den "nya" låten. Alla stilar kommer att vara tillåtna. Nu vill jag ha hjälp. Jag behöver sångspår som är lagliga, i bra kvalitet, utan en massa effekter och i bra skick. Skicka en mp3:a till mig så får jag lyssna och sedan välja. mjaco0 (at) gmail.com Inskickningsdeadline för låtförslagen är den 22 November kl. 15.00 Redigerat 17 november 2009 av Carl Cadello Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 välj gärna flera sångspår om det finns möjlighet så man har några att välja på 3-4st kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 välj gärna flera sångspår om det finns möjlighet så man har några att välja på 3-4st kanske. En regelfråga är också om sångspåret skall vara intakt eller om det är okej att hacka sönder, klippa, klistra, pitcha, robotize:a osv 😳 Kanske räcker det med att det skall kännas igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 En regelfråga är också om sångspåret skall vara intakt eller om det är okej att hacka sönder, klippa, klistra, pitcha, robotize:a osv 🙂Kanske räcker det med att det skall kännas igen? Men borde få göra vad man vill så länge man använder sig av spåret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 17 november 2009 Trådstartare Dela Postat 17 november 2009 Men borde få göra vad man vill så länge man använder sig av spåret. Det är så jag tänkt mig det. Total fri hopp och lek, bara spåret(n) är med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 Jag har bestämt mig. Det ska bli en REMIX/COVER-festival. Coolt! 🙂 Får se om det hinns vara med. Alltid roliga utmaningar i festivalerna som ger en inspiration att testa nya vingar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johnny Boi Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 (redigerat) Pluggade producent i Växjö, där hade vi exakt den här uppgiften; vi fick välja på fyra sångspår från befintliga låtar (ganska okända, ingen hade hört en enda av låtarna, så ingen visste ju hur originalen lät) och sedan skulle vi skapa ett arrangemang av det. Det funkade fint, så jag tror det här kan bli bra! Dock fick vi stränga order om att vi inte fick editera sångfilen på något sätt, undantaget var att dela upp den i kortare delar för att underlätta arbetet i Reason (det var en Reason-uppgift, vi jobbade bara med det programmet och använde således samplers för att få in sångfilen). Resultatet och skillnaderna mellan våra alster blev ju mer harmonik- och arrangemangsinriktat, här - utan regler - vet jag inte vad vi kan förvänta oss...mayhem!! 😱 Redigerat 17 november 2009 av Johnny Boi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 Får man lägga på vilken melodi som helst på den befintliga texten? Det kan bli problem om man känner igen texten och därmed känner igen hur melodi "ska" gå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 Får man lägga på vilken melodi som helst på den befintliga texten?Det kan bli problem om man känner igen texten och därmed känner igen hur melodi "ska" gå... Det kommer vara ett färdigt sångspår, inte en text, melodin är alltså redan sjungen 😱 Känner mig riktigt peppad för denna festival, hoppas man får göra flera bidrag som vanligt för här kan det nog komma en hel massa olika ideer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 november 2009 Dela Postat 17 november 2009 Det här kommer jag nog kunna kräma fram nånting riktigt häftigt ur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 18 november 2009 Dela Postat 18 november 2009 Får man skippa den färdiga sångmelodin och sjunga in samma text själv, men med en annan sångmelodi? Om man inte får det... sången har förvisso en melodi, men man kan väl spela andra melodier på instrumenten? Dessutom så får man väl klippa och klistra i texten hursomhelst? Jag tycker detta var ett konstigt tema. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 18 november 2009 Dela Postat 18 november 2009 Hela idén är ju att sången ska vara densamma för alla, så att sjunga om den tycker iaf jag går bort. Självklart får du spela vilken melodi du vill på instrumenten, annars kommer ju det mesta låta likadant ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 18 november 2009 Dela Postat 18 november 2009 när alla lyssnar på sången så får ju var och en egen ide om hur musiken (och dess melodier) låter och sedan skapar man den så att det låter bra ihop med sången. sen kanske man vill klippa isär sången här och var för att den ska fungera ihop med musiken man gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 18 november 2009 Dela Postat 18 november 2009 Låter intressant! Hoppas deadline är så sent som möjligt, men innan jul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 18 november 2009 Dela Postat 18 november 2009 Jag har bestämt mig. Det ska bli en REMIX/COVER-festival. Jag kommer att välja ett sångspår från en befintlig låt. Detta spår kan Ni sedan göra vad ni vill med i tävlingen. It kinda says it all! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 18 november 2009 Trådstartare Dela Postat 18 november 2009 Får man lägga på vilken melodi som helst på den befintliga texten?Det kan bli problem om man känner igen texten och därmed känner igen hur melodi "ska" gå... Jaha! Då blir det en cover. Men hur kul är det att göra när man kan göra en egen låt av det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.