Jump to content
Annons

Varför får jag inget ljud från Midi-keyboarden?

lazy lady

Recommended Posts

Hallo!

God fortsättning på er alla!

Först av allt vill jag tacka de som hjälpte mig igång med mina inspelningar för ngr veckor sedan, allt går nu toppen!

Ett problem har jag dock!

Köpte igår ett midi klaviatur som fungerar bra med sitt tillhörande misikprogram (dock med en lite väl stor latency), men inte med Cubase syntar.

Jag ser att det ger insignal i programmet, men kan inte höra något. Jag har försökt klicka mig runt ocj knappat lite på de inbyggda syntmodulerna, men inget hörs.

Vad måste jag göra för inställning i C för att höra ljudet (vad bör vara det mest troliga felet?)

Tacksam för idéer!!

//Lazy Lady

Dela på andra sajter

Annons

hehe skillnaden är enorm mellan usb och midi, iallafall när jag provade.

Hmm om du får en insignal från keyboardet så bör det bara va att markera midikanalen som du ska använda och sedan välja instrumentet du ska spela med där det står midi out. Och hårdvarusynten på midi in.

Exempel:

Midi in: Usb connection synth

Midi out: a-1*

*cubase grundsynth

Dela på andra sajter

dock med en lite väl stor latency

kör med asio4all så får du ner latencyn lite.

Hej Neko!

-använder du den(asio4all)?

-Funkar det bra för dej?

/Hwagang

Jag kör ASIO 4 all i Orion och det funkar finfint. Kanske inte någon drömlatency, men fullt spelbart. Får redigera och kvantisera midin lite sen i efterhand, men det kan bero på att jag är lite otight... Ligger väl runt 15 kan jag tänka mig. Kan inte riktigt se någonstans hur stor den är, och orkar inte räkna ut utifrån samples. Räcker fullgott till mig än så länge, blir nog andra bullar så småningom.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.