Matsumon Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Hej! Har fått ett filmgig - det gäller mix och lite allmän bearbetning av befintligt inspelat ljud, uteslutande miljöljud. Ljudet är inspelat på plats med en typ av zoom-inspelningsdosa, blandat med några ljudbiblioteksljud så som fåglar och vind. Fick projektet som OMF (de jobbar med Final Cut Pro 6 och jag har Logic 8). Här börjar problemen. Varken automationer, fades, panoreringar eller volyminställningar följer med i projektet. Jag har inte hittat någon information om huruvida Logic 8 stöder import av dessa inställningar, men jag vet att det inte funkade i 7an. Hur ligger det till egentligen? Jag har även ett annat problem, men det ska jag försöka fixa nu - återkommer med det strax om jag inte lyckas lösa det. Det är väldigt bråttom så jag är otroligt tacksam för svar 😉 /Mats
MattiasA Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Har importerat ifrån Cubase 4 till logic 8. Dock utan pan o volym.Vet inte om det går att få med sånt. I Cubase 4 finns inte panoreringsmöjligheter i OMF export
Matsumon Postat 13 november 2009 Trådstartare Postat 13 november 2009 Har importerat ifrån Cubase 4 till logic 8. Dock utan pan o volym.Vet inte om det går att få med sånt. I Cubase 4 finns inte panoreringsmöjligheter i OMF export Har löst detta nu. Logic 8 stöder inte import av automationer, panoreringar eller volymändringar. Vet inte om det är en bugg eller om de helt enkelt struntat i det. Soundtrack Pro, däremot, har fullt stöd för sådant - både om man exporterar som OMF eller som "Soundtrack Pro-project" från FCP. Har beslutat mig för att köra mixen i Soundtrack Pro istället - och efter bara en halvtimmes användning märkte jag att det är 100 gånger bättre att mixa filmljud där, och jag kommer aldrig mer försöka göra detta i Logic ☺️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.