Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Jag lurar på att skaffa ESI WaveTerminal 192L från Jam för 1995:-.

Låg latency och 6 kanaler ut.

Någon som vet om detta är ett vettigt köp?

För närvarande plågas jag av SoundBlaster Live som inte funkar så bra fördröjningar i midi och osynk av audio.

/Kent J.

Annons
Postat
192L

Det stämmer nästan, som Stefan säger. Jag har ett ESI Waveterminal 192M i min PC. Det är ett bra kort!

Postat (redigerat)

jag har haft det, fast jag lämnade tillbaka mitt, var inte nöjd med mic-preampen som var på kortet och sen strulade drivrutinerna också, det tog ett tag innan allt fungerade!!! Annars var kortet ok och låg latency!

Redigerat av alexfree
Postat

Mic-preampen har jag aldrig ens använt på min WaveTerm. Det brukar alltid vara bättre att skaffa EN bra fristående mikpreamp (med komprssor, deesser, expander etc) än att lita på att det som ljudkortstillverkaren valt att bygga in.

Postat
Nej micpreampen i Waveterminal såg lite lurig ut (+12 V och telepropp, vilka mickar använder det??) men jag ville ändå inte köpa separat, det skulle bli så mycket pengar då, så jag köpte storebrorsan med 4 st vanliga micpreamps, XLR kontakter och +48 V fantommatning. Jag har nog inte världens största krav på micpreamp men jag tycker de låter okej.

tror också att WamiRack är bättre!!!

pepe (oregistrerad)
Postat

Jag säljer en WaveTerminal 192L helt ny i kartong för 1400. Det var en julklapp som jag hade redan. 😠

pepe (oregistrerad)
Postat

Jag säljer en WaveTerminal 192L helt ny i kartong för 1400. Det var en julklapp som jag hade redan. 😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.