Sune Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 (redigerat) Hejsan. Reggade mig för att få lite hjälp angående Reason. Jag vill få sk. radio eller walkie-talkie ljud på mitt piano. Hur gör jag? Help please =). /jerker Redigerat 27 december 2004 av Sune
insolitus Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Ta fram EQn och skär bort all bas och diskant, och sen kan du laborera lite med Scream också så att det distar.
Sune Postat 28 december 2004 Trådstartare Postat 28 december 2004 Ta fram EQn och skär bort all bas och diskant, och sen kan du laborera lite med Scream också så att det distar. Jo.. ja testa de.. men tyckte inte de blev så som ja ville.. de finns inget annat man kan göra?
insolitus Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Testa lägg på lite brus eller nåt med malströmmens waveshaper. Eller ta och lägg upp filen så vi kan höra...
Fredrix Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Brukar inte försöka få mina piano-ljud att låta radio men det är nog precis som insolitus säger: EQ och screamer. Finns inte så många fler alternativ i reason... Du kan använda rewire till cubase och lägga på lite plugg-effekter men i bara reason blir det nog svårt att fixa det annars.
Sune Postat 28 december 2004 Trådstartare Postat 28 december 2004 OK.. men ja tror de börjar ordna till sig! tack för hjälpen! Kram på er
Piffen Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 hur löste det sig om man får fråga? fast det förstås.. eftersom reason är så begränsat, å det bara finns en möjlighet att göra det du sa.. då kanske jag inte behöver fråga.. 😉 ha det!//Smulan
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 men i bara reason blir det nog svårt att fixa det annars. Experten har talat. Såhär: Jag kan fixa till vilket ljud som helst i Reason. Sug på den.
Fredrix Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Hehe rutin löser väl dom flesta problemen, jag har aldrig haft tålamod att modda ljudet för mycket direkt i reason, så för mig känns det ganska begränsat många gånger... Är väl antagligen bara för lat 🙂
insolitus Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Det bästa är väl ifall du fixar en fm-sändare, finns som byggsatser tror jag, sen sänder du pianot och tar in det via en gammal radio. Då är det ju bara att micka radion. 🙂
oblivian Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Lägg dit ett ECF-42 Filter o ställ den på Bp 12 o lek med frequency ratten så kan du få ganska extrema telefon/walkie talkie ljud. Funkar skit bra för mej iaf, blir alltid mums. /henke
mornel Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 du kan ju också ställa en vocoder i eq-läge och rycka bort frekvenser något mer radikalt än med PEQ.
Pluffo Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 (redigerat) Eller sampla ett piano, som du skickar genom två walkie-talkies, och ta in den i NN-XT. Vet dock inte vilken mick som är bäst för at micka upp walkie-talkies. Kommer nog i Studios nästa inspelingsskola. Redigerat 1 februari 2005 av Pluffo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.