Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan. Reggade mig för att få lite hjälp angående Reason.

Jag vill få sk. radio eller walkie-talkie ljud på mitt piano. Hur gör jag?

Help please =).

/jerker

Redigerat av Sune
Annons
Postat

Ta fram EQn och skär bort all bas och diskant, och sen kan du laborera lite med Scream också så att det distar.

Postat
Ta fram EQn och skär bort all bas och diskant, och sen kan du laborera lite med Scream också så att det distar.

Jo.. ja testa de.. men tyckte inte de blev så som ja ville.. de finns inget annat man kan göra?

Postat

Testa lägg på lite brus eller nåt med malströmmens waveshaper. Eller ta och lägg upp filen så vi kan höra...

Postat

Brukar inte försöka få mina piano-ljud att låta radio men det är nog precis som insolitus säger: EQ och screamer. Finns inte så många fler alternativ i reason... Du kan använda rewire till cubase och lägga på lite plugg-effekter men i bara reason blir det nog svårt att fixa det annars.

Postat

hur löste det sig om man får fråga?

fast det förstås.. eftersom reason är så begränsat, å det bara finns en möjlighet att göra det du sa.. då kanske jag inte behöver fråga.. 😉

ha det!//Smulan

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
men i bara reason blir det nog svårt att fixa det annars.

Experten har talat.

Såhär:

Jag kan fixa till vilket ljud som helst i Reason.

Sug på den.

Postat

Hehe rutin löser väl dom flesta problemen, jag har aldrig haft tålamod att modda ljudet för mycket direkt i reason, så för mig känns det ganska begränsat många gånger... Är väl antagligen bara för lat 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Det bästa är väl ifall du fixar en fm-sändare, finns som byggsatser tror jag, sen sänder du pianot och tar in det via en gammal radio. Då är det ju bara att micka radion. 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Lägg dit ett ECF-42 Filter o ställ den på Bp 12 o lek med frequency ratten så kan du få ganska extrema telefon/walkie talkie ljud. Funkar skit bra för mej iaf, blir alltid mums.

/henke

Postat

du kan ju också ställa en vocoder i eq-läge och rycka bort frekvenser något mer radikalt än med PEQ.

Postat (redigerat)

Eller sampla ett piano, som du skickar genom två walkie-talkies, och ta in den i NN-XT. Vet dock inte vilken mick som är bäst för at micka upp walkie-talkies. Kommer nog i Studios nästa inspelingsskola.

Redigerat av Pluffo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.