Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2407

• Overkill

2102

• Fidden

1729

• Pico

1610

Postat mest i detta ämne

k9 (oregistrerad)
Postat

fan vad jobbigt... nu har en annan tjej jag känner skurit sig i armarna... 😛

Postat
Micke!

Om man har två divs bredvid varann, hur gör man så att innehållet i den ena blir lodrätt centrerat gentemot den andra?

Enkelt svarat - går inte. Lustigt nog en grej somt tabeller klarar av med valign="middle".

Om jag förstår dig rätt alltså.

Postat
Enkelt svarat - går inte. Lustigt nog en grej somt tabeller klarar av med valign="middle".

Om jag förstår dig rätt alltså.

Sämst. Så då får man trixa till det och lägga en tabell inuti diven som man vill aligna, med bara en cell i? Och skriva valign="middle".

Postat

Jag gillar inte att förslå det här...men gör såhär: en tabell, två celler. Bilden i ena cell, text i andra. Valign="middle" på båda, klart! CSS är tyvärr inte almighty nog att klara av den där grejen du vill göra.

Postat
Jag gillar inte att förslå det här...men gör såhär: en tabell, två celler. Bilden i ena cell, text i andra. Valign="middle" på båda, klart! CSS är tyvärr inte almighty nog att klara av den där grejen du vill göra.

Okej, tack. Det är ju himla konstigt att CSS som ska vara boten mot allt ont på webben inte klarar av en sån grundläggande grej.

Postat
fan vad jobbigt... nu har en annan tjej jag känner skurit sig i armarna... 😛

Illa det där, tyvärr verkar det vara rätt vanligt.

Postat
Okej, tack. Det är ju himla konstigt att CSS som ska vara boten mot allt ont på webben inte klarar av en sån grundläggande grej.

Å andra sidan, inget programmeringsspråk kommer utan dess brister. Ibland måste man fulhacka för att få det man vill gjort.

Postat
Å andra sidan, inget programmeringsspråk kommer utan dess brister. Ibland måste man fulhacka för att få det man vill gjort.

Nämen, det känns lite som att PHP inte skulle ha nåt sätt att konvertera till versaler eller nåt sånt. Helt meningslös grej att inte ha med. Men jaja.

Postat
på min tid var det tabeller som gällde. kodade i notepad naturligtvis. 🙂

Jag gjorde min första hemsida med ramar 😛 Säkert i Frontpage...

Sen gick jag över till nån vidrig blandning mellan HTML och CSS med lite sjukt ful PHP inslängt här och var. Notepad tror jag.

Nu försöker jag hålla mig till ren XHTML/CSS så långt det går. Skriver i Vim.

Postat
kul när kändisar finns på facebook och har olåsta profiler

iofs b/c-kändisar men ändå

Säg vilka säg vilka säg vilka!!! 🙂

Postat
skulle tro att det är för att du inte är med i networket "sweden"

Det finns inget nätverk som heter varken "Sweden" eller "Sverige".

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.