Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Micke!

Om man har två divs bredvid varann, hur gör man så att innehållet i den ena blir lodrätt centrerat gentemot den andra?

Enkelt svarat - går inte. Lustigt nog en grej somt tabeller klarar av med valign="middle".

Om jag förstår dig rätt alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt svarat - går inte. Lustigt nog en grej somt tabeller klarar av med valign="middle".

Om jag förstår dig rätt alltså.

Sämst. Så då får man trixa till det och lägga en tabell inuti diven som man vill aligna, med bara en cell i? Och skriva valign="middle".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte att förslå det här...men gör såhär: en tabell, två celler. Bilden i ena cell, text i andra. Valign="middle" på båda, klart! CSS är tyvärr inte almighty nog att klara av den där grejen du vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte att förslå det här...men gör såhär: en tabell, två celler. Bilden i ena cell, text i andra. Valign="middle" på båda, klart! CSS är tyvärr inte almighty nog att klara av den där grejen du vill göra.

Okej, tack. Det är ju himla konstigt att CSS som ska vara boten mot allt ont på webben inte klarar av en sån grundläggande grej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tack. Det är ju himla konstigt att CSS som ska vara boten mot allt ont på webben inte klarar av en sån grundläggande grej.

Å andra sidan, inget programmeringsspråk kommer utan dess brister. Ibland måste man fulhacka för att få det man vill gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan, inget programmeringsspråk kommer utan dess brister. Ibland måste man fulhacka för att få det man vill gjort.

Nämen, det känns lite som att PHP inte skulle ha nåt sätt att konvertera till versaler eller nåt sånt. Helt meningslös grej att inte ha med. Men jaja.

Link to comment
Dela på andra sajter

på min tid var det tabeller som gällde. kodade i notepad naturligtvis. 🙂

Jag gjorde min första hemsida med ramar 😛 Säkert i Frontpage...

Sen gick jag över till nån vidrig blandning mellan HTML och CSS med lite sjukt ful PHP inslängt här och var. Notepad tror jag.

Nu försöker jag hålla mig till ren XHTML/CSS så långt det går. Skriver i Vim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...