Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Jag har läst lite i On the Road nu, typ kanske 50-60 sidor och det har inte varit någon styckeindelning än. Ganska lättsamt och informellt skriven om man säger, tror den är oredigerad dessutom och det är ju lite kul!

Läs dumskallarnas sammansvärjning istället. Den är mycket roligare, även om historien bakom är tragisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Wot? Det hade jag aldrig trott. Och vad betyder det där?

Vad trodde du det betydde då? Och det passade ju jättebra i sammahanget. Alltså mer allmänt och logiskt att ha ett ägg istället för en kyckling när man representerar påsken...hm.. eller är det det? 🙂 äh, skit sxamma. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad trodde du det betydde då? Och det passade ju jättebra i sammahanget. Alltså mer allmänt och logiskt att ha ett ägg istället för en kyckling när man representerar påsken...hm.. eller är det det? 🙂 äh, skit sxamma. 😆

Tanken var alltså äpple, julgranskula, påskägg. Var kommer kycklingen in i bilden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter och funderar på varför jag aldrig får några bra låtidéer.

Men sitter du ofta och försöker då? För det e ju sällan idéer kommer till en utan man måste ju prova, prova, prova sig fram. Tom. stora filmkompositörer säger att de sällan har ideér utan måste slita hår i dagar för att få fram något som e vettigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sitter du ofta och försöker då? För det e ju sällan idéer kommer till en utan man måste ju prova, prova, prova sig fram. Tom. stora filmkompositörer säger att de sällan har ideér utan måste slita hår i dagar för att få fram något som e vettigt.

Jorå. Men ett visst mått av inspiration måste ju ändå finnas för att det ska bli nåt. Annars blir det att man karvar fram nåt som man tycker låter skitbra för att dan efter höra att det bara är skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå. Men ett visst mått av inspiration måste ju ändå finnas för att det ska bli nåt. Annars blir det att man karvar fram nåt som man tycker låter skitbra för att dan efter höra att det bara är skit.

Hm.. fast inspiration har ju mest att göra med ifall man har lust att skapa musik. Att man gör något och en annan dag lyssnar och tycker det inte var lika bra är ju fullt normalt. Med fräscha öron så hör man ju saker på ett annat sätt. Det är då man har chans att göra låten ännu bättre.

Men gör du musik mestadels ensam?

För det dödar min inspiration och skaparlust nått ohyggligt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...