Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

det är ju jäkligt opk att säga såhär men till stor del tycker jag feminism är skitsnack. klart det ska vara jämställt och det är inte det jag har problem med, men en del grejer är ju bara konstiga. det finns ingen global ekonomi utan det vi har är en sexualiserad ekonomiskpolitisk ordning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

det jag sa om det där med globala ekonomin. och så snack om att det viktigaste när man analyserar internationella relationer är inte liksom maktbalansen eller sociala konstruktioner som realister respektive konstruktivister säger utan nä det är såklart mannens förtryck av kvinnan som är viktigast.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har fortfarande inte hängt upp mina kläder. jobbar på det. eller nä, gör inte ens det. Funderar på det.

eller nä, gör faktiskt varken det heller.

När vi ändå är inne på ämnet... du har ju två kvinns i hemmet, få någon av dem att hänga upp det åt dig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

sen känns inte frågan "var är kvinnorna?" särskilt relevant när man kollar på internationella relationer. vem fan bryr sig om vad jackie kennedy höll på med under kubakrisen, eller varför inte kennedys tjänstemän var kvinnor under samma händelse. det känns större än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

fast förra gången vi tvättade så var jag tvungen och rusa iväg och frågade om en av tjejerna kunde ta upp min tvätt från torktumlaren och så vek hon den fint och lade på sängen. 😄

Clara var här efter att killis och jag tvättat... så hon galgade alla mina kläder och vek alla killis kläder 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...