Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Jag förstår inte riktigt hur det är nördigt att gilla politik, Jane Austen eller tv-serier. Enligt definitionen av nörd blir det ju snarare så att att man är nörd bara man är intresserad av något

Tv-serier är väl inte riktigt så, kanske vissa, men annars är det väl så att man är nörd om man bryr sig om sånt som inte står i Expressen och går på TV4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte ska kännas jävligt drygt så måste det fan hända nåt jävligt drastiskt och fantastiskt ikväll.

Bablam! Inte minsta fantastiskt, men jag såg iaf på last.fm att en helt okej söt tjej som gick i en klass under mig på gymnasiet kommer. Då har man iaf nåt att titta på när man har lust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tv-serier är väl inte riktigt så, kanske vissa, men annars är det väl så att man är nörd om man bryr sig om sånt som inte står i Expressen och går på TV4.

Vilket i så fall betyder att man inte kan vara sportnörd för att TV4 har sportprogram och Expressen en hel tidning? De två bästa definitionerna av geek som jag tycker från wikipedia i alla fall är:

A derogatory reference to a person obsessed with intellectual pursuits for their own sake, who is also deficient in most other human attributes so as to impair the person's smooth operation within society.

A person who has chosen concentration rather than conformity; one who passionately pursues skill (especially technical skill) and imagination, not mainstream social acceptance.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket i så fall betyder att man inte kan vara sportnörd för att TV4 har sportprogram och Expressen en hel tidning? De två bästa definitionerna av geek som jag tycker från wikipedia i alla fall är:

A derogatory reference to a person obsessed with intellectual pursuits for their own sake, who is also deficient in most other human attributes so as to impair the person's smooth operation within society.

A person who has chosen concentration rather than conformity; one who passionately pursues skill (especially technical skill) and imagination, not mainstream social acceptance.

Men det används ju mycket bredare än så. De flesta som jag hör beskrivas som nördar inom nåt ämne är supersociala vanliga människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ultimata nörden är ju Sheldon i the big bang theory, mer nörd än så kan man nog inte bli. Samtidigt blir ju jag kallad nörd ibland för att jag kan lösa kuben, älskar OC, kan stater, huvudstäder och presidenter, gillar politisk historia och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...