Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Eller ja, alltså... otur för Dingis förstås. Men ställa in busstrafiken? Fått en meter snö över natten? 🙂

Det blir verkligen såhär varje år. Det kommer massa snö i november/december nån gång, SL får panik och ställer in busstrafiken. 2006 fastnade jag med min mamma och syster inne i stan och fick sova över hos en kompis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir verkligen såhär varje år. Det kommer massa snö i november/december nån gång, SL får panik och ställer in busstrafiken. 2006 fastnade jag med min mamma och syster inne i stan och fick sova över hos en kompis.

Jag kan inte hjälpa att fundera vad det var för något som hände för att trigga den paniken som du säger kommer år efter år. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp. Snökaos i Skåne. Säkert 5-10 cm!!! 🙂

Nu undersnödrivor du. Men seriöst, mellan tummen och grannens stortånagel, när är kaoset ett faktum, om man mäter det i centimeter på backen?

Om du öht. kan sätta ett nummer på det. Hur mycket snö har ni nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu undersnödrivor du. Men seriöst, mellan tummen och grannens stortånagel, när är kaoset ett faktum, om man mäter det i centimeter på backen?

Om du öht. kan sätta ett nummer på det. Hur mycket snö har ni nu?

Jag tror jag nämnde att vi har 5-10 cm snö, om du redan har glömt det.... 🙂

Och ja, det räcker för att det ska bli kaos. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag nämnde att vi har 5-10 cm snö, om du redan har glömt det.... 🙂

Och ja, det räcker för att det ska bli kaos. 😄

Mja alltså...

"På vissa håll i Skåne kan snödjupet bli upp till två decimeter efter det att det nya snöområdet dragit in, enligt SMHI:s senaste prognoser."

Från skånskan.se

Trodde du skojsade lite faktiskt. 15-20cm från ingenstans över natten liksom kan ställa till med problem lite varstans tänker jag.

Går man ut på promenad typ 3-tiden här i trakterna under en "snöperiod" så är man ju inte direkt ensam. Gulblinkande traktorer i varje hörn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja alltså...

"På vissa håll i Skåne kan snödjupet bli upp till två decimeter efter det att det nya snöområdet dragit in, enligt SMHI:s senaste prognoser."

Från skånskan.se

Trodde du skojsade lite faktiskt. 15-20cm från ingenstans över natten liksom kan ställa till med problem lite varstans tänker jag.

Går man ut på promenad typ 3-tiden här i trakterna under en "snöperiod" så är man ju inte direkt ensam. Gulblinkande traktorer i varje hörn.

Jo, det är klart att det varit mer än vanligt inatt, men även i vanliga fall, när det bara kommer nån centimeter, blir det kaos.

Så här såg det ut hemma i kvarteret igår. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med traktorer handlar då om att jag försöker förstå skillnaden... inte lätt. 🙂

15-20cm snö är ju 15-20cm snö var fan man än befinner sig.

Nja, det handlar ju lite om vana också. I Umeå väntar man sig kanske 15-20 cm snö runt midsommar, men i Egypten kan det komma lite som en överraskning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det handlar ju lite om vana också. I Umeå väntar man sig kanske 15-20 cm snö runt midsommar, men i Egypten kan det komma lite som en överraskning.

Därav traktorerna. Hög beredskap och de är ute och skottar 3 på morgonen. Vet junte hurä ser ut hos er. 😄

Entreprenad-företagen mår ju bra av mycket snö här ikring.

Lätt för vem som helst ute i bygdn o skaff sä en traktor och tjäna lite extra också. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...