Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Det är en julklapp till min gudmor. Hon ska få den och en äggtimer som byter färg efter temperatur, inslaget i ett påskägg. Blir lite äggtema. Hoppas hon inte tolkar det som "här har du, ditt jävla ägg".

Varför har du en gudmor?

Det har aldrig jag haft...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en gammal kristen tradition.

Den riktiga modern ansågs oren och fick inte bära fram barnet vid dopet,

utan det utsågs en gudmor att göra det.

Är ni högreligiösa?

Nej men visste du inte att ju längre graviditeten fortskrider, desto religiösare blir modern. När hon är höggravid är hon högreligiös, och efter förlossningen är det kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men visste du inte att ju längre graviditeten fortskrider, desto religiösare blir modern. När hon är höggravid är hon högreligiös, och efter förlossningen är det kört.

Är det inte lite taskigt att förutsätta att föräldrarna nödvändigtvis ska dö först och direkt utse en gudmor, denna glädjens stund när nytt liv blivit till och ska döpas in i gemenskapen med Gud och lycksaligheten?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lite taskigt att förutsätta att föräldrarna nödvändigtvis ska dö först och direkt utse en gudmor, denna glädjens stund när nytt liv blivit till och ska döpas in i gemenskapen med Gud och lycksaligheten?

:rolleyes:

Är det inte lite taskigt att romarna korsfäste Jesus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ringde jag DHL för att komma överens om när de skulle leverera hem det paket med skrivpapper de hade fått in från England. Det stod i brevet från DHL jag fått att man kunde få bestämma leveransdag och leveranstid och att de arbetade mellan 8-17. När jag ringde frågade han när jag ville att de skulle komma. Ok, sa jag, imorgon onsdag efter kl 16.15, sa jag. Nänä, sa han, det är under förutsättning att du väljer nån gång mellan 13-15, för det är den enda tid vi någonsin kör i ditt område... Vad vill du välja?

:rolleyes:

Det slutade med att jag på torsdag fm måste åka i 1.5 timme dit och hämta ut paketet och åka i 1.5 timme tillbaka igen och byta 1 spårvagn och 3 eller 4 olika bussar per färdväg för att komma dit. Typ åka i 5 minuer stå och vänta lääänge och byta till nästa.

Tradigt.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

... för annars skulle de ta ut över 100 spänn per dag i hyllavgift (för att det lilla paketet ligger på en hylla hos dem på terminalen).

Jag fick brevet i eftermiddags och det datumskrevs igår, så de räknar från igår måndag och ligger gratis t.o.m. torsdag.

Onsdag 13-15 jobbar jag och torsdag 13-15 är jag på Sahlgrenska.

Så jag måste åka torsdag fm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...