Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Sant iofs, jag var så grymt uppvärmd och i form när det var tid att sätta mina prylar att det gick som på räls. 😄

Första gången vi spelade in satte jag två låtar på tre dagar, och då blev sticket i ena låten ändå inte tajt. Senaste gången vi spelade in trummor tog jag fem låtar på två dagar varav typ tre av dom var på första tagningen. 😄 Det är skoj, men allt annat är ju tråkigt. Därav "förvånansvärt tråkigt", för man tänker sig ju att det är jätteenkelt och att man bara sätter sig ner, tar de fyra-fem minuter som låten tar och sen är man klar. Men det är ju lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår typ av musik är det också, på vissa delar, VÄLDIGT viktigt att vara snortajt, speciellt när man dubbar. Hela det tunga soundet vi är ute efter kommer ju ifrån det.

Men det gick bra. 😄 Som sagt, MYCKET bättre än jag trodde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag övningskörde precis för första gången! 😲 Lärde mig att svänga och broma och såna basicsaker och att väcla. Men sjävallen var för liten för mer än upp till tvåan. 😆 Det var sjukt kul! 🥰
Har fått sommarjobb på min praktik! 😉😄 Och det grymma är att det var DOM som hörde av sig! 😠
Idag är kungen på besök i byn. Jag är inte ute och tittar på honom, eftersom jag redan sett honom på tv. Eftersom han aldrig sett mig tycker jag det är hans ansvar att komma hit och hälsa på istället.

Lalala, väntaväntavänta.. Snart kommer han nog.

Dags att bajsa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftig Livestreamsite Micke H!

Där ska vi nog lägga upp nångång.

Vad jobbigt att ha folk som snackar runt ikring en när man ska lägga på gitarr.

Hade blivit vansinnig.

Coolt att klara det ändå.

Den där ljusa gitarrstämman i början av klippet som ni dividerade om,

ungefär 2-3 minuter in, tyckte jag inte passade in.

Såg valda delar. Lite i mitten också och närmare slutet.

När jag och vi spelar in så går det oftast till utan en enda annan käft i samma rum.

Slippa känna pressen.

Spelar in själva i egen bostad eller i studio, ibland skicka via mail eller cdr.

Samlas inte för inspelning direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftig Livestreamsite Micke H!

Där ska vi nog lägga upp nångång.

Vad jobbigt att ha folk som snackar runt ikring en när man ska lägga på gitarr.

Hade blivit vansinnig.

Coolt att klara det ändå.

Den där ljusa gitarrstämman i början av klippet som ni dividerade om,

ungefär 2-3 minuter in, tyckte jag inte passade in.

Såg valda delar. Lite i mitten också och närmare slutet.

När jag och vi spelar in så går det oftast till utan en enda annan käft i samma rum.

Slippa känna pressen.

Spelar in själva i egen bostad eller i studio, ibland skicka via mail eller cdr.

Samlas inte för inspelning direkt...

Hade jag blivit störd hade jag bara sagt något, så hade dom tystnad eller gått in i ett annat rum. Jag tror det är bra övning att kunna fokusera även med snackande människor omkring en. Jag går så djupt in i det jag gör att jag inte ens märker när Kristian kör upp en videokamera i käften på mig.

Jag gillade stämman, jag ville bara inte ta det beslutet själv. 😉

Jag gillar att samlas på det viset. Ge varandra råd, hjälpa varandra och så vidare.

I slutet på klippet spelar jag in alla solon. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...