Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Nu har ja läst läst ikapp alla 40 sidor! Fy i helvete vad ni skrivit de senast dagarna. Inte mycket vettigt dock så det gick förhållandevis snabbt ändå. 😄

Fiddens punktordnade guide till förhållande var nog höjdpunkten.

Den var kul. 😛

😮 vi har fått spelning på storan i göteborg 😮

hoppas jag får vara med bara

Storan? 😮 Det e ju värsta feta operasalen ju! Jag såg Freak Kitchen där för några år sedan, det var tuuuuuungt!

Ja 🙁 Men det känns så meningslöst på något sätt också när alla regulars är borta förutom Dr. Cox, Turk och i tre avsnitt till J.D. Liksom storyn med att Turk skulle få ett barn till bara försvann eftersom Carla inte är med, Elliot var ju med i två sekunder, Ted är ju borta, Janitor med en liten stund och Jordan är inte heller med.

Va?????? Ska Dr Dorian sluta i Scrubs?!? Och e Ted borta? 😕🙁😠 hopp. 😑

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Några ord var vi tveksamma till dock, tex:

Dessmedan?

Adda?

Findam?

Och visst fan finns det inga ord med bokstaven Q? 😕

Qatarier, quenell, quilta, quisling.

Dessmedan finns inte i SAOL, de andra två finns inte heller, men där är väl mer en fråga om hur sträng man är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatarier, quenell, quilta, quisling.

Fan. 😕

Dessmedan finns inte i SAOL, de andra två finns inte heller, men där är väl mer en fråga om hur sträng man är.

Okej, vi godkände Adda iaf, eftersom det blivit ett etablerat ord i svenskan. Dessmedan saknade vi ett s för att lägga. 😠

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Men quickstep e ju inget svenskt ord. Quenell är väl iaf försvenskat från franskan.

Man får väl använda utländska ord för vanliga företeelser om det inte finns några svenska motsvarigheter. Själv dansar jag quickstep varenda dag, och skulle man inte få använda försvenskade låneord skulle det inte bli mycket alfapet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...