Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Jag fick TVÅ samtal igår från jävla telefonförsäljare. Den ena pratade på i nån minut innan jag fick ett ord med i laget så jag kunde säga att jag inte var intresserad. När den andra ringde bytte jag taktik - jag avbröt han DIREKT med att jag inte var intresserad.

Båda två lät lika irriterade då... 😉

Säj ett ögonblick, lägg luren och låt dom vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vill bara (om det går att skriva en stund, för datorn är ******* konstig och går i princip inte 😉) kommentera lite ni skrivit. För det första går det bra i NHL-et, som Anjou påpekat, men min spurt kommer väl försent för på Lucia är det väl över?? Apropå sport, glöm inte att glana på den hyperviktiga handbollsmatchen Sverige-Danmark i Dam-VM idag om 1 1/2 timme. Den är helt avgörande. Tillsammans med fotboll och slalom, min favoritsport att se på tv.

När det gäller NIX så är alla säljare skyldiga att se i registren OM hushållen är med i Nix och är de det så ska de inte ringa upp. Däremot får alla säljare från företag man redan köpt varor eller tjänster ifrån kontakta en för ytterligare försäljningsförsök. Om man t.ex. är kund hos Nordea så får Nordea ringa och fråga om man vill ha den eller den tjänsten.

Någon hade ringt till Pico och sagt att de bara gjorde en undersökning. Men Pico skrev också på slutet att hon inte fick något sålt. Men... håll isär på undersökningar och försäljning. Nix stoppar "bara" insamlingar och försäljning, aldrig någonsin opinions- eller marknadsundersökningar. Sa hon att hon skulle sälja något på slutet efter att ha använt frasen att de bara gjorde en undersökning, i början av samtalet, så är det fel helt enkelt! Olagligt. Företag som är säljande har en skyldighet att kolla upp om folk är med i Nix.

Det bästa om man man vill slippa alltihop är inte att vara med i Nix, utan att skaffa hemligt telefonnummer. Då kan försäljare inte säga att de ringer slumpmässigt ur telefonkatalogen t.ex. Undersökningsföretag kan i vissa fall ringa ändå. Om man är kund hos ett företag och lämnat sitt telefonnummer igen, så kan det professionella undersökningsföretaget på uppdrag av det företaget ringa upp kunderna, oavsett om telefonnumret är hemligt (eller om man är med i Nix naturligtvis).

Det märkligaste är dock att en del folk som blir uppringda tror att de ska få betalt för att delta i en opinionsundersökning t.ex. När undersökningsföretaget i själva verket erbjuder en tjänst. Det bästa är att då fråga den uppringde om vederbörande brukar kräva ersättning när han går till frisören eller lämnar in en klocka för reparation.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Någon hade ringt till Pico och sagt att de bara gjorde en undersökning. Men Pico skrev också på slutet att hon inte fick något sålt. Men... håll isär på undersökningar och försäljning. Nix stoppar "bara" insamlingar och försäljning, aldrig någonsin opinions- eller marknadsundersökningar. Sa hon att hon skulle sälja något på slutet efter att ha använt frasen att de bara gjorde en undersökning, i början av samtalet, så är det fel helt enkelt! Olagligt. Företag som är säljande har en skyldighet att kolla upp om folk är med i Nix.

[...]

Då missförstod du, jag var väl inte tydlig. Hon ville sälja en tjänst.

Sen att hon inte fick något sålt var ju ganska klart då jag var totalt ointresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då missförstod du, jag var väl inte tydlig. Hon ville sälja en tjänst.

Sen att hon inte fick något sålt var ju ganska klart då jag var totalt ointresserad.

Hon sålde alltså inte den typen av tjänster som du brukar köpa av kvinnor? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på märkligt dåligt humör idag. Det faktum att jag har världens underbaraste flickvän som jag ÄLSKAR att umgås med har också den effekten att jag blir sur och lättirriterad när jag INTE är med henne. Någonting jag borde arbeta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på märkligt dåligt humör idag. Det faktum att jag har världens underbaraste flickvän som jag ÄLSKAR att umgås med har också den effekten att jag blir sur och lättirriterad när jag INTE är med henne. Någonting jag borde arbeta på.

Om kemin stämmer så är det svårt att vara utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är en opinionsundersökning en personlig tjänst?

Den massa av människor som blir uppriktigt förvånade över att det är gratis att svara på en opinionsundersökning över telefon eller vid personligt besök av en intervjuare menar att de är utvalda och delaktiga i ett beslutsfattande som de annars aldrig hade kunnat vara. Deras chans att kunna påverka. Detsamma gäller ju även marknadsundersökningar.

Större samlade undersökningar oavsett form är alltid bättre än enskilda inlägg.

😆

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Den massa av människor som blir uppriktigt förvånade över att det är gratis att svara på en opinionsundersökning över telefon eller vid personligt besök av en intervjuare menar att de är utvalda och delaktiga i ett beslutsfattande som de annars aldrig hade kunnat vara. Deras chans att kunna påverka. Detsamma gäller ju även marknadsundersökningar.

Större samlade undersökningar oavsett form är alltid bättre än enskilda inlägg.

😆

Fast det är ju fortfarande så att man själv ställer upp och gör undersökaren en tjänst, även om man själv gynnas av den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om kemin stämmer så är det svårt att vara utan.

"Problemet", eller vad man ska kalla det, är att vi fortfarande, efter två och en halv månad, fortfarande är nykära. Men vi har inte tid att ses så ofta som vi vill. Hon jobbar sex dagar i veckan och har en egen häst, och jag har bandet som jag repar med tre dagar i veckan. Vi ses så ofta vi kan och ändå är det inte tillräckligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

derek-vinyard.jpg

Han är FÖR bra i den filmen. Jag menar verkligen FÖR bra! Så bra att jag har svårt att separera skådespelaren och rollen. Han känns så sjukt trovärdig att det är svårt att tänka sig honom på något annat sätt.

När jag såg honom i Red Dragon kändes det som en helt annan skådespelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...