Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Så "the fucking retard" kan gå omkring på nätet å låtsas vara tex mig/någon annan? I slutändan tror jag ändå att det visas vem som är ärlig. Har försökt ge er hints ibland iaf. 😮

Så du menar att du är inte du utan någon annan?

...eller ja någon annan är ju oxå du om det är du som är någon annan som skriver...eller ja alltså. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så "the fucking retard" kan gå omkring på nätet å låtsas vara tex mig/någon annan? I slutändan tror jag ändå att det visas vem som är ärlig. Har försökt ge er hints ibland iaf. 😮

Alltså jag vet inte riktigt vad det gäller, trots att du droppar hints. 🙂

Men vad jag tänkte på är tex att man kan spoofa IP-nummer med mera, och få det att se ut som saker hänt från din dator (ditt IP) osv. Men är det bara en random retard så känns inte det så jävla troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag vet inte riktigt vad det gäller, trots att du droppar hints. 😮

Men vad jag tänkte på är tex att man kan spoofa IP-nummer med mera, och få det att se ut som saker hänt från din dator (ditt IP) osv. Men är det bara en random retard så känns inte det så jävla troligt.

Går det? Hur kan då ip-adresser användas som bevis på en rättegång, eller kan det inte det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det? Hur kan då ip-adresser användas som bevis på en rättegång, eller kan det inte det? 😲

Ja, hur kan de användas som bevis i en rättegång? 😄

Logfiler i sig är ju spännande.

Vet inte om det går spoofa hur som helst, när som helst iofs, är inte så påläst.

Är väl kanske vissa tjänster som är speciellt sårbara.

Man in the middle attacker är ju också "kusliga".

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaa vette fan vad jag menar. Egentligen att "mr retard" går runt på forumet å sprider dumheter. Tom jag märker ju att stämningen dragits ner en del. Alla ni andra här verkar ju liksom känna varandra. Ponera att personen vet mitt namn och födelsedata och startar grejer i mitt/falskt namn här eller i andra forum. Och där kommer såklart IP-nr in! Känner mig trygg och ger därför hints om vem jag är om än full(ful) ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaa vette fan vad jag menar. Egentligen att "mr retard" går runt på forumet å sprider dumheter. Tom jag märker ju att stämningen dragits ner en del. Alla ni andra här verkar ju liksom känna varandra. Ponera att personen vet mitt namn och födelsedata och startar grejer i mitt/falskt namn här eller i andra forum. Och där kommer såklart IP-nr in! Känner mig trygg och ger därför hints om vem jag är om än full(ful) ibland.

Var har stämningen dragits ner? Jag måste vara totalblind, känner mig helt offside. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har stämningen dragits ner? Jag måste vara totalblind, känner mig helt offside. 😲

jag tror det var emulatorn, han köpte sin nedstämda gitarr och postade en bild på den.

Men som sagt, även en nedstämd gitarr kan spela i dur, så vi kan försöka hålla skenet uppe ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...