Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Nu drar jag ett spontanreferat på Rasmus Fleischer:

En fest äger rum när en samlad grupp människor delas upp i mindre delar, var och en med ett eget samtal. Varje grupp innehåller minst tre personer. Man kan fritt byta grupp, men man kan aldrig hänga med i två gruppers samtal samtidigt. Musikens viktigaste funktion på en fest är att överrösta samtalen så att alla inte kan höra alla samtidigt, vilket skapar en gruppindelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kunde inte memphis... gissade på att det var i las vegas eller nåt, där jag har för mig att de har en pyramid också. sen blev man ju typ "AAaaaargh" och suckade djupt när de sa rätt svar. Klart det är memphis. Man har ju spelat civilization och visste om att det var en urgammal stad. Händer inte så ofta att las vegas dyker upp där xD

DOCK såg jag direkt att det var USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kunde inte memphis... gissade på att det var i las vegas eller nåt, där jag har för mig att de har en pyramid också. sen blev man ju typ "AAaaaargh" och suckade djupt när de sa rätt svar. Klart det är memphis. Man har ju spelat civilization och visste om att det var en urgammal stad. Händer inte så ofta att las vegas dyker upp där xD

DOCK såg jag direkt att det var USA.

Jag har alltid känt till Memf/phis som i första hand en egyptisk stad. Förstod inte förns för några år sen att det fanns en i USA också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara femtioprocentig koll på vad du lyssnar på, men känner att The Microphones kanske inte är en alltför vild gissning på nåt du borde gilla. Brusigt, distigt och naturnära. En av mina största musikupplevelser var när jag gick ut i totalt mörker i snöovädret i november förra året med hans The Glow, pt. 2 i lurarna. Once in a lifetime.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara femtioprocentig koll på vad du lyssnar på, men känner att The Microphones kanske inte är en alltför vild gissning på nåt du borde gilla. Brusigt, distigt och naturnära. En av mina största musikupplevelser var när jag gick ut i totalt mörker i snöovädret i november förra året med hans The Glow, pt. 2 i lurarna. Once in a lifetime.

Pratar du med mej nu? Gillar Elvis Costello, Steely Dan, Randy Newman och XTC. Om du inte pratar med mej, glöm det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag hjälpt Soxic.

Låtarna i På spåret var aslätta.

Men när de kopplar saker till filmer är jag helt borta.

Som i Doobidoo, där det var filmrepliker i ett moment.

Hur i HELVETE kan man sånt??

Men det var ju ingen utom jobbiga Shirley Klavertramp som kunde det heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar du med mej nu? Gillar Elvis Costello, Steely Dan, Randy Newman och XTC. Om du inte pratar med mej, glöm det.

Pratar med dig ja. Hmm, tror inte våran musiksmak överlappar så fruktansvärt faktiskt. Men du verkar ju öppen. The Microphones är iaf magiskt bra.

XTC säger du. De är rätt bra. Det närmsta jag kan komma på att tipsa om är nog senaste skivan från The Apples in Stereo, New Magnetic Wonder. Lite ELO och sådär också, lite poppigare bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...