Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Tror det va kemiskt i det närmaste, cyklohexan låter fpr mig som ett kolväte, eller någe sånt ☺️

Men jargong är å andra sidan viktigt: Grupptillhörighet, dialekter, ritualer, traditioner och riter är ju lite av samma sak.

Sen finns det väl sånt som bara blir fånigt också antar jag.

Personligen säger jag nog aldrig något för att försöka känna mig smart -tror jag, jag säger nog dock rätt mycket som får mig att framstå som jävligt korkad 😮

Håller med om att detta om jargong är viktigt. Själv pratar jag mest för mej själv numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli en del intressanta formuleringar, svenskar kontra invandrare här.

alltså, missförstå mig rätt här,

jag tycker inget ont om utlänningar men just alla araber som ringt och har velat köpa min bil har strulat till det rejält vad gäller att missförstå mina tydliga beskrivningar i anonnsen.

Är inne på tredje köparen på bilen till helgen, och han var svensk och förstod allt jag sade så det kändes mer hoppfullt bara. Det var min poäng! Im not a rasist ☺️

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

HELT omöjligt är det kanske inte?

higher

Tror nog att det skule kunna bli en låt av detta om man gör den lite roligare, mer varierad, sjugner normalt i versen och får till en bra text?

Blajtext nu för att ha nåt att sjunga, osso lite lånat ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du mephis tycker ju om att skämta till det. Skriv nåt kul.

okej, jag kan skriva något kul då.

Vet ni hur man får afrikanska ungar att sluta hoppa i sängen?

-Man sätter karborre-band i taket.

☺️

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

alltså, missförstå mig rätt här,

jag tycker inget ont om utlänningar men just alla araber som ringt och har velat köpa min bil har strulat till det rejält vad gäller att missförstå mina tydliga beskrivningar i anonnsen.

Är inne på tredje köparen på bilen till helgen, och han var svensk och förstod allt jag sade så det kändes mer hoppfullt bara. Det var min poäng! Im not a rasist ☺️

😮

Det tror jag inte heller egentligen. Du verkar va en hyvens grabb. Är lite känslig för sånt där bara.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ville höra något roligt? Okej då.

Idag var sista dagen dom skar med en kniv i min hals. 😲 Den ser så bra ut att den nu kan börja läka på egen hand, med hjälp av antibiotikan förstås! Inga mer obehagliga besök hos akuten! För den här gången i allafall... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ville höra något roligt? Okej då.

Idag var sista dagen dom skar med en kniv i min hals. 😲 Den ser så bra ut att den nu kan börja läka på egen hand, med hjälp av antibiotikan förstås! Inga mer obehagliga besök hos akuten! För den här gången i allafall... 😱

hoppas det blir bra nu då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas det blir bra nu då 😲

Tack! 😄 Det blir det säkert. Känns bättre än på länge! Det går inte att beskriva befrielsen i att inte ha ont när man sväljer, kunna prata obehindrat och inte behöva vakna tidigt på morgonen med en helt fruktansvärd värk längs hela halsen upp till örat, som tvingar dig att slita dig upp ur sängen, halvsnubbla fram till köket, riva ner två glas innan du fått fatt i ett, hälla i vatten, dumpa ner smärtstillande brustablett, vänta dom två helvetiska minuter innan du kan dricka skiten, svepa det så gott det går, storkna därför att det är det suraste och äckligaste du nånsin druckit, ta ett sista svep och sen vänta dom tortyriska minuterna som återstår innan du fungerar som en människa igen och kan somna om.

Ähum... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt, jag hörde ett ljud idag på barnavdelningen på sjukhuset där dom hade en TV som visade nån barnfilm. Det var någon karaktär som gav ifrån sig ett vinnande läte, som om han just vunnit en seger av något slag. "Waaaahoooooo" typ lät det som. Jag kände igen det SOM FAN men kunde inte placera det. Sen glömde jag det.

NU kom jag på var jag minns det ifrån - och var jag minns det ifrån är antagligen inte det ungjävlarna kollade på. 😲 Det är samma läte som Romario gav ifrån sig i fotbolls-VM 94, möjligtvis i kvartsfinalen mot Holland, när han gjorde ett av sina mål.

Varför minns jag sånt... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle nog inte skrivit sådär på ett publikt forum tror jag, även om jag ju inser att ett skämt är et skämt är ett skämt.

mja, tyckte det var ett snällt skämt. Skojar ju bara lite om deras hår. men du har väl rätt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...