Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

politices kandidatprogram

Har du fått upp nån tv där än, Overkill?

Kolla in Nobelprogrammet om den första kvinnliga pristagaren i Ekonomi någonsin på SVT1 22.30, Elinor Ostrom. Hon fick priset för sin forskning i gränsen mellan statsvetenskap och ekonomi. Kan vara lärorikt.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fått upp nån tv där än, Overkill?

Kolla in Nobelprogrammet om den första kvinnliga pristagaren i Ekonomi någonsin på SVT2 22.30, Elinor Ostrom. Hon fick priset för sin forskning i gränsen mellan statsvetenskap och ekonomi. Kan vara lärorikt.

Säkerligen, bara hon inte ingår i chicagoskolan som alla andra ekonomipristagare. Ekonomipriset är ett skämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan du ha all heder av. Frågan är bara var?

Var jag ska ha hedern placerad eller var jag placerade snorkråkorna?

Gissar på det senare.

På en stort bit 3-lagers hushållspapper.

Grått verkar vara den dominerande nyansen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ofta svårt att utse en vinnare.

Som i så många andra sammanhang.

Jo, och jag känner inte till kandidaten i fråga, men en mycket stor del av vinnarna av det fejkade nobellpriset i ekonomi, sen det instiftades, har enligt mitt förmenande mest ställt till med skada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var jag ska ha hedern placerad eller var jag placerade snorkråkorna?

Gissar på det senare.

På en stort bit 3-lagers hushållspapper.

Grått verkar vara den dominerande nyansen.

Och det var allt du gjorde under tiden? Du såg inte alls på tv eller så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Av detta blir det om det griper omkring sej i bekantskapskretsen bara jargong, vilket jag tycker är

ett slöseri med tid. Hade inte dingbats inlägg något med matte att göra, men vad betyder det? Är det inte

två olika saker. I det ena fallet vill man känna sej smart, i det andra fallet är det väl något annant man är

ute efter?

Tror det va kemiskt i det närmaste, cyklohexan låter fpr mig som ett kolväte, eller någe sånt ☺️

Men jargong är å andra sidan viktigt: Grupptillhörighet, dialekter, ritualer, traditioner och riter är ju lite av samma sak.

Sen finns det väl sånt som bara blir fånigt också antar jag.

Personligen säger jag nog aldrig något för att försöka känna mig smart -tror jag, jag säger nog dock rätt mycket som får mig att framstå som jävligt korkad 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...