Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2407

• Overkill

2102

• Fidden

1729

• Pico

1610

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag har alltid sagt, eller iaf tänkt, formALdehyd med långt a. Men kemiläraren sa "FORM-aldehyd", med kort a.

Man kan ju komma runt problemet med att säga metanal.

Skulle uttala som Dingis, men om det nu finns något som heter aldehyd, borde det vara form-aldehyd.

Men jag skulle säga formisen bara.

Dj**la idiotord!!

☺️

Postat

Apropå kemiska termer..såg ett läkemedel som säkert hade minst 8 stavelser.

Kan det inte bara heta tandrent, rövkräm, huvudpiller, dingdongtablett?

☺️

Postat
Apropå kemiska termer..såg ett läkemedel som säkert hade minst 8 stavelser.

Kan det inte bara heta tandrent, rövkräm, huvudpiller, dingdongtablett?

☺️

Men då skulle det ju bli dingdingdongdingelidongtablett och dingadingalinglinglongdingdongtablett osv för att särskilja alla dingdongtabletter.

Postat

Det är första gången jag besöker denna tråd.

Den är ju mer skruvad än jag kunde ana. ☺️

Postat
Det är första gången jag besöker denna tråd.

Den är ju mer skruvad än jag kunde ana. ☺️

sant.. nu när vi är på tapeten kanske vi ska ta på oss finkläderna och diskutera sokrates och sånt... kanske dra ner lite på lavemangpratet också.

Postat
sant.. nu när vi är på tapeten kanske vi ska ta på oss finkläderna och diskutera sokrates och sånt... kanske dra ner lite på lavemangpratet också.

Du ska inte tro Sokrates var för fin för lavemang inte.

Postat

sokrates var jobbig för han ställde bara motfrågor hela tiden. sen lurade han in sin motståndare på oschyssta överenskommelser och använde konstig logik och det var så han vann mot sofisterna.

Postat
sokrates var jobbig för han ställde bara motfrågor hela tiden. sen lurade han in sin motståndare på oschyssta överenskommelser och använde konstig logik och det var så han vann mot sofisterna.

Och så roade han sig med lavemang. Jävla typ.

Postat (redigerat)

Tänker du inte på //borttaget av admin// nu då?

Redigerat av Fidden
Postat

Använder själv den sokratiska undervisningsmetoden varje dag i tredje klass.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.