Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Kunskapskällan:

"Runka bulle eller runkbulle är en vandringssägen om en en lek eller tävling i manlig onani. Leken skulle gå ut på att man samlas i en mindre grupp, ställer sig i en cirkel och placerar en bulle i mitten. Sedan börjar man onanera och deltagarna ejakulerar en efter en på bullen. Den som sist ejakulerat tvingas äta upp bullen i enlighet med reglerna. Aktiviteten påstås ha börjat i Australien någon gång under 1960-talet.

Sägnen i populärkulturen:

En sketch i Sveriges Radios humorprogram Rally hade titeln "Gunde & Pekka runkar bulle".

Leken har besjungits av Henrik Dorsin i revyn Slängar av sleven och av Michael Lindgren i SVT:s humorprogram Grotesco.

En av sketcherna i filmen "Elaka Rune och Sune 3" med bland annat Johannes Runeborg och Sven Erik Olsson parodierar att runka bulle.

Grotesco-gänget gjorde en bejublad sång i ett av sina avsnitt i SVT. "Du skall aldrig runka bulle med herren Jesus Krist"."

En kompis hävdar att det inte bara är ett påhitt, utan att han vid flera tillfällen praktiserat denna företeelse i unga år.

Han menar även att det inte är den som sprutat sist som förlorat utan den eller de som missar bullen,

vilket inte framgår av Wikipedias text härovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamle farbror som är elektriker tycker att hela idén med lågenergilampor är befängd, eftersom syftet med vår existens är att förbruka så mycket energi som möjligt.

Jag har hört det argumentet av flera andra också. Det verkar vara vanligare än man tror.

Som förklaring av dem, får jag oftast svaret: varför inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...