Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

nationerna är iaf underbara, helt klart största anledningen till att plugga i uppsala. finns få grejer som är bättre. verkar ju jättetråkigt att gå till "kåren", samma grej varje gång och så. nu är skillnaden mellan nationerna inte så jättestor, de flesta pubarna är trånga och mysiga och mörka och klubbarna är uts uts men fortfarande!

Link to comment
Dela på andra sajter

ehh.. jag vet inte om vi har nån. xD

Däremot har vi Sveriges största Kårförening. :rolleyes: Är kårförening typ samma sak?

Nja, alltså här i Uppsala så har vi 13 nationer (eller 14 men skånes nation existerar egentligen inte). Det är studentföreningar, och dessa 13 har alla pubar och emellanåt även klubbar. De anordnar gasquer, sexor och andra grejer och så har dom även bostäder så man kan hyra bostad genom dom (jag och pazo har vår dubblett via v-dalas nation).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, alltså här i Uppsala så har vi 13 nationer (eller 14 men skånes nation existerar egentligen inte). Det är studentföreningar, och dessa 13 har alla pubar och emellanåt även klubbar. De anordnar gasquer, sexor och andra grejer och så har dom även bostäder så man kan hyra bostad genom dom (jag och pazo har vår dubblett via v-dalas nation).

okej, jag tror vår motsvarighet till Nationer är Kommitéer. Det är dom som annordnar sånna grejor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drack en annan öl idag som vi ju faktiskt drack sist med, Litovel. En tjeckisk öl som är riktigt god faktiskt och jäkligt billig! En halvliter för 30 spänn (Wisby klosteröl kostar 32 för 0,4). Länk till systemet: http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt...mp;SokStrangar= ska be pazo köpa den åt mig till helgen om jag kommer ihåg. Jag är väldigt dåligt bevandrad inom öl så man blir lite ute när andra snackar om det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg åt han att de första 151 är de enda som räknas! Resten är bara låtsaspokémons som de stoppade dit för att mjölka hela grejen.

Mao, nej jag har inte sett nån sån iaf.

Ålrajt det ska jag! Vette fasen men han spelar då jämt nuförtiden. Finns ju obg med olika pokemonspel nu. Den enda jag kan är typ pikachu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden! Vad hette ölen du postade bild på förut? Tror en vid bordet drack den faktiskt 🙂

herold :rolleyes:

eller herold bohemian black lager för att vara mer specifik... tror jag.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är avundsjuk på hela nationsgrejen :rolleyes:

Jag kommer aldrig få uppleva det.

Men å andra sidan är jag ju ingen stor partare, så det är ju lite skitsamma kanske. Surt sa röven.

man behöver inte vara en stor partare för att sitta och gosa med en öl 🙂

det kan man iofs göra i stockholm också har jag hört...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ny dator hemma... ingen skärm=ingen installation... nej jag är inte sugen...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

man behöver inte vara en stor partare för att sitta och gosa med en öl :rolleyes:

det kan man iofs göra i stockholm också har jag hört...

Men inte på en nation...

Hur man än vänder och vrider på det är ju Uppsala mer studentigt än Stockholm. Men hur man än vänder och vrider på det bor jag i Stockholm och har inte behörighet till Uppsala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte heller någon stor partyare direkt. Men ut och ta några öl me skönt folk är verkligen trevligt.

Dansa och ragga är inte min kopp kaffe som man säger.

(Dansar gör tjejerna för mig oavsätt jag vill eller inte.. 😱 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...