Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Killis, Pazo, eller nån. Har en enkel mattefråga som jag e osäker på.

om man har tex:

3arctan(x) > 3x-12

och man vill flytta över talen i högerledet till vänsterledet, gäller samma regler som vid ekvationer då, gällande tecken? Så det blir alltså:

3actan(x) -(3x-12) > 0

?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Killis, Pazo, eller nån. Har en enkel mattefråga som jag e osäker på.

om man har tex:

3arctan(x) > 3x-12

och man vill flytta över talen i högerledet till vänsterledet, gäller samma regler som vid ekvationer då, gällande tecken? Så det blir alltså:

3actan(x) -(3x-12) > 0

?

😄

aldrig använt mig av actan (läste bara matte c), så jag har tyvärr ingen aning. Gissningsvis kan dock Fidden, Dingis eller Pazo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, Nu kanske du kan svara på min fråga?

Jaha, den var riktad till mig alltså. 😛

Jo, house är en elektronisk musik som ofta funkar bra på dansgolvet.... 😄 Nämen, vet inte hur jag ska förklara annat än att ge dig några exempel.

Kan vara ännu lite hårdare

eller mer i remixform med mer sång och instrument än bara synthar. http://www.youtube.com/watch?v=v8Z9cc72AvY...feature=related

Så ofta, någon lead-synth som har något coolt riff som går i loopar, det bygger upp mot olika klimax, ofta sångspår som är uppklippta på olika kreativa sätt som passar i takt med musiken. 4/4- Trumkomp med baskagge på varje taktslag är standard typ. 😎 Lyssna på låtarna så hajjar du nog.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

nä, ibland kan man klämma in ett "not" mellan också 😄

Och ibland (fast kanske mest i gamla texter?) är det helt fristående från to.

exempelvis denna texten.

We have not known Thee as we ought,

Nor learned Thy wisdom, grace and power;

The things of earth have filled our thought,

And trifles of the passing hour.

Lord, give us light Thy truth to see,

And make us wise in knowing Thee.

Link to comment
Dela på andra sajter

aldrig använt mig av actan (läste bara matte c), så jag har tyvärr ingen aning. Gissningsvis kan dock Fidden, Dingis eller Pazo!

men strunta i att det står arctan. Om det tex hade stått 2x +3 > 4x , jag undrade ifall man flyttar över det som man gör i ekvationer. Detta är ju en olikhet. Aja, får se om Pazo dyker upp då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det är bara att flytta över som vanligt.. fast ibland måste man ändra riktning på olikhetstecknet har jag för mig...

mäh, har också för mig att det är nått sånt i vissa fall.. 😊 aja, får fråga Fröken Lars på nästa lektion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...