Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

k9 (oregistrerad)

Konstigt men jag tycker det är mycket lättare att läsa romaner på engelska än på svenska. Alla komman och apostrofer gör det mera lättläst för mig. Men när ja använder mina kommatecken mm så gör jag det tydligen på "engelska" nu. 😄

EDIT/ Blir inga särskrivningar då ord inte sammanskrivs i samma utsträckning på engelska heller

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Äh nu ska jag gå och handla mat och låna en sångmick. Det är inte alls lika jobbigt som att bara handla mat... så hej och då!

Link to comment
Dela på andra sajter

alltså i Låten Ambitions med Donkeyboy (som Fidden inte gillade men som jag blivit förälskad i) har ett ord i texten som jag aldrig sätt:

"ought"

😄

Är detta verkligen ett vanligt ord? Och betyder alltså "Skulle"?? Och man uttalar det alltså: "od" typ?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

alltså i Låten Ambitions med Donkeyboy (som Fidden inte gillade men som jag blivit förälskad i) har ett ord i texten som jag aldrig sätt:

"ought"

😄

Är detta verkligen ett vanligt ord? Och betyder alltså "Skulle"?? Och man uttalar det alltså: "od" typ?

är väl snarare bör/borde, typ "you ought to stop doing that"

Link to comment
Dela på andra sajter

okej. Men är det ett vanligt uttryck? Och uttalar man det så?

Grymt Pokemonkort btw!! 😄 Vill ha!!

you ought to know med alanis morissette är ett annat exempel. ofta är det ihop med "to" och då säger man det väl liksom sådär "ÅDDA!" fast inte med göteborsk betoning.

tror till och med ought to skrivs ihop till oughta i det fallet, fast jag vet inte om det är korrekt eller bara lite slangaktigt sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...