Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Profylaktisk är annars ett väldigt gött ord. Inget man har användning av så ofta iof men ändå.

Sedermera låter rätt snobbigt att säga.

Sedermera är ju fint! Passar skitnajs när man skriver pm eller nått, slänga in lite följaktligen (som verkligen borde ha ett d efter följ), sedermera, således och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, en gåta till er ordnördar:

Kan ni säga en mening från något sammahang som innehåller FEM stycken "och" på rad! där meningen faktiskt betyder något.

Good luck. 😆

Tänk efter en stund under tiden jag går o borstar.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

om man ser till ren stavning med tycker jag initiativ är fint för det har fyra i:n (iiii) och parallell för det har två stycken ll. egypten är fint med för det har tre bokstäver i rad som går ner om man säger

Julii, som är någon variant av Julius (Caesar) är ett underbart i-ljud som jag snubblade över i ett engelskspråkigt strategispel. Det uttalas som svenskans juli med ett -ai på det sista i:et. Juli-ai. Grymt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Julii, som är någon variant av Julius (Caesar) är ett underbart i-ljud som jag snubblade över i ett engelskspråkigt strategispel. Det uttalas som svenskans juli med ett -ai på det sista i:et. Juli-ai. Grymt.

Blir lite som när man spelar gitarr och är på band 12 på e-strängen och spelar i Am så bendar man upp till 13 och sen ner igen. Påminner lite om Julia fast att man går tillbaka också. Fan vad snyggt ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedermera är ju fint! Passar skitnajs när man skriver pm eller nått, slänga in lite följaktligen (som verkligen borde ha ett d efter följ), sedermera, således och så vidare.

Det var först för några veckor sedan som jag fattade att det faktisk var utan ett d. Sjukt ju, makes ingen sense liksom.

I övrigt är jag böjd att hålla med till fullo igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, en gåta till er ordnördar:

Kan ni säga en mening från något sammahang som innehåller FEM stycken "och" på rad! där meningen faktiskt betyder något.

Good luck. ☺️

Tänk efter en stund under tiden jag går o borstar.

kan inte

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var först för några veckor sedan som jag fattade att det faktisk var utan ett d. Sjukt ju, makes ingen sense liksom.

I övrigt är jag böjd att hålla med till fullo igen.

Haha, jag vet! Jag upptäckte det när jag läste Stieg Larsson för typ ett och ett halvt år sen för han använder det rätt mycket. Störde mig som fan på att han alltid skrev utan d (det ser ju mongo ut och det låter ju bara jättefel) men så kollade jag upp det och det var visst så det stavades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite som när man spelar gitarr och är på band 12 på e-strängen och spelar i Am så bendar man upp till 13 och sen ner igen. Påminner lite om Julia fast att man går tillbaka också. Fan vad snyggt ändå.

klockren beskrivning ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte

🙁

Trodde inte heller någon skulle klara det. 🙁

Jo, tänk er en affärsägare som beställt en stor skylt till sin affär där det skulle stå "Frukt och grönt". När han får skylten blir så blir han inte nöjd eftersom orden sitter för tätt ihop. Så han vill ha en ny och säger följande till de som gjorde skylten:

"Jag skulle vilja ha mer mellanrum mellan Frukt och och, och och och Grönt."

5st och! 😎

Inte långsökt väl? ☺️😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde inte heller någon skulle klara det. 🙁

Jo, tänk er en affärsägare som beställt en stor skylt till sin affär där det skulle stå "Frukt och grönt". När han får skylten blir så blir han inte nöjd eftersom orden sitter för tätt ihop. Så han vill ha en ny och säger följande till de som gjorde skylten:

"Jag skulle vilja ha mer mellanrum mellan Frukt och och, och och och Grönt."

5st och! 😎

Inte långsökt väl? ☺️😎

😄🙁

fyndigt

Link to comment
Dela på andra sajter

bouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gifbouncingopt.gifbouncingavatar.gif

Skitläckert. Vill tacka dej och dingbats för arbetet med min julavatar. När är ett lämpligt datum för att lägga upp den?

Vore ju kul om vi kunde ha en gemensam "julskyltning". Nu är det väl ingen som läser det här eftersom det

är mitt i natten,

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...