Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

blev väldigt sugen på att köpa en Rubiks kub. 😱

inte för att ragga 😑 utan för att jag alltid velat lära mig lösa dem. Finns ju filmer på tuben för hur man ska tänka, såg du på dem eller klurade du själv tills du fattade systemet?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

blev väldigt sugen på att köpa en Rubiks kub. 😱

inte för att ragga 😮 utan för att jag alltid velat lära mig lösa dem. Finns ju filmer på tuben för hur man ska tänka, såg du på dem eller klurade du själv tills du fattade systemet?

Nä, om man ska klura ut själv så ska man fan ha skills. 😑

Jag använde mig av den här: http://www.youcandothecube.com/secret-unlo...-stage-one.aspx och sen när den inte riktigt räckte till på steg 5 så lärde jag mig det på den här: http://peter.stillhq.com/jasmine/rubikscub...LL-corners.html

Men sen dess har jag börjat använda en annan metod, men då behöver man ha lite mer erfarenhet och kunskap om hur den funkar och vad som händer om man gör på ett visst sätt och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. tack för länkarna.

En före detta bandmedlem till mig löste den dock utan hjälpmedel. 😑 Han hade ett sommarjobb på ett litet öde gym så han satt me kuben hela dagarna. 😱 Sedan e han iof hyfsat vass, Mvg i alla kurser på gymnasiet och läser Teknisk fysik nu. 😮 Så det skulle ju vara respekt att fixa den själv.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

orka att det finns en elektronisk rubiks kub på Teknikmagasinet som kostar 2000kr. 😱

660514.jpg

"..nu utrustad med den senaste sensorteknologin, en kraftfull processor och LED-lampor! Finns det något vackrare än kombinationer av klassisk funktion och modern teknik? "

Wow! .....

Link to comment
Dela på andra sajter

ska fan repetera afrika imorgon och sen asien! fatta respekt att kunna alla världens länder (utom dom små bajsländerna i mikronesien och sånt)

Ööh nej! Ska man kunna ska man ju kunna alla. Samoa och Nauru också.

Samt vart alla länder ligger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men jag tänker mig mer av praktiska skäl, att man får en stor världskarta så får man ett random namn på ett land så ska man klicka på rätt land. Av förklarliga skäl blir då vissa länder svåra!

Mm, men vadå, att de är för små eller? Kiribati är bra mycket lättare att peka ut på en karta än Monaco om man säger så, och Monaco är det ju inget snack om att inte kunna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, men vadå, att de är för små eller? Kiribati är bra mycket lättare att peka ut på en karta än Monaco om man säger så, och Monaco är det ju inget snack om att inte kunna.

Nä, men Monaco kan jag ju inte heller för att landet syns på en utzoomad världskarta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men Monaco kan jag ju inte heller för att landet syns på en utzoomad världskarta.

Wut? Du vet väl vart det ligger?

Jag kan nog större delen av världen, det är mest mellanamerika och västindien där som jag är körd, och några i Afrika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, klart man får komma ihåg att vart länderna ligger. Annars e det inte lika stor vits me det hela. Ja, quizet borde varit upplagt så också.

Uppe i 26 länder i afrika nu. Räcker för ikväll. 😱 Innan kunde jag typ 5 eller nått. 😑

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Wut? Du vet väl vart det ligger?

Jag kan nog större delen av världen, det är mest mellanamerika och västindien där som jag är körd, och några i Afrika.

Jo men alltså Monaco känner jag ju till för att det är nära eftersom det är i Europa och inte för att det är stort eftersom jag i så fall hade kunnat Kiribati också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...