seeage Postat 8 november 2009 Dela Postat 8 november 2009 Vet fan inte alls hur jag ska beskriva problemet men förhoppningsvis så förstår ni. Spelade in sång på en låt inatt och upplevde något som lät fasfel när jag hade monitorknappen i Cubase igång. Sångaren hörde det också så jag började felsöka, insåg vi att vi fick micsignalen även när inte monitorknappen var intryckt. Vi fick alltså ut båda signalerna i lurarna och därmed upplevde vi "fasfelet". Jag kunde t o m stänga ned Cubase och fick ändå ut mickljudet ur högtalarna. Detta har inte hänt förut, och har inte heller kopplat annorlunda sedan sist vi spelade in, kan inte komma på en lösning. Hjälp? Tnx /C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 8 november 2009 Dela Postat 8 november 2009 Det beror säkert på routing som görs i ljudkortets inbyggda mixer, så kolla inställningarna där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
seeage Postat 8 november 2009 Trådstartare Dela Postat 8 november 2009 Det beror säkert på routing som görs i ljudkortets inbyggda mixer, så kolla inställningarna där... Okej, tack. Har inte pillat där men har tidigare märkt att ESI's drivrutiner och kontrollpanel har failat och verkar vara ganska skakiga. Har du något förslag på vad jag ska leta efter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 8 november 2009 Dela Postat 8 november 2009 ...och hittar du inget som heter Hardware monitoring i mjukvaran, så ta en titt på ljudkortet 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
seeage Postat 8 november 2009 Trådstartare Dela Postat 8 november 2009 tack för hjälpen, problem solved Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.