Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har ett Presonus Audiobox USB, externt ljudkort kopplat till en Macbook pro. När jag sätter på fantommatningen på kortet hörs en "svajande" signal, ungefär som en polissirén svagt hela tiden. Det påverkar inte inspelningen men ibland faller bitar av inspelningen bort, ljudet fadas ut och det blir tyst i några sekunder. Vad kan detta bero på? Allt som är kopplat till ljudkortet just nu är monitorer och mikrofonen, en ADK A-51ST.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Annons
Postat
Det påverkar inte inspelningen men ibland faller bitar av inspelningen bort
Hur menar du? Störljudet kommer enbart i monitorerna, ej på inspelningen? Och utöver det så har du problem med att insignalen ibland försvinner?

Har du provat en dynamisk mik i ljudkortet? Samma resultat?

Eller provat din ADK A51 i en annan preamp/mixer/ljudkort?

Postat

Hej! Ja, ljudet kommer bara i monitorerna, inspelningen påverkas inte av den signalen förutom att den fadas ut då och då. Lite som att en kompressor klipper av ljudet.

Mikrofonen har funkat finfint med andra ljudkort.

• 1 månad senare...
Postat
Hej! Ja, ljudet kommer bara i monitorerna, inspelningen påverkas inte av den signalen förutom att den fadas ut då och då. Lite som att en kompressor klipper av ljudet.

Mikrofonen har funkat finfint med andra ljudkort.

Vet inte om du fått svar på din fråga?? I alla fall... Har du strömsladden inkopplad till din Mac Book? I så fall kan det vara därför det låter konstigt. En kompis till mig hade typ samma problem, fast han har Mbox. Så fort han drog ut sladden på sin laptop försvann problemen. Han fick rådet att antingen köpa ett mixerbord (eller den DI box har jag för mig).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.