Martin Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 (redigerat) *redigerat* Redigerat 1 januari 2014 av Martin
creel (oregistrerad) Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 Bra initiativ. Men du kanske borde ta bort den där moden så att icke-operatörer kan prata?
Martin Postat 6 november 2009 Trådstartare Postat 6 november 2009 Bra initiativ. Men du kanske borde ta bort den där moden så att icke-operatörer kan prata? varför då? ☺️
KillwithSkill Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 Jiises?!?!?! mIrc!! Håller folk på än med den skiten? En jävla soppa för att komma in på det!
hegobald Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 Använder IRC dagligen på jobbet. (Linux/Unix/Windows) men det beror på att vi har våra sajter utspridda i hela Sverige.. Suveränt kommunikationsprogram då vi till och med har realtidskontakt med tekniker ute hos kunder (funkar ypperligt på t.ex Iphone) 😆 Jiises?!?!?! mIrc!! Håller folk på än med den skiten? En jävla soppa för att komma in på det!
KillwithSkill Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 Okej, ni som är hypade på det här! Skriv en lathund för den som inte orkar vara Tweakmasteridiot! så att vi kommer in. Och varför i helvete ska mIrc ha betalt??? 30 dagar WOAW EXPERIENCE AWESOMENESS! MÅSTE HA MIRC KANAL HEMMA NUUUUUU KÖP KÖP KÖP! Tvins släng er i väggen!
creel (oregistrerad) Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 IRC är ju guld. Perfekt att kunna snacka skit där utan att behöva skapa trådar på ett forum, dessutom är det ju en chattkanal där jättemånga kan delta i diskussionerna. Det duger inte MSN till. IRC har sina fördelar som forum och MSN inte har (t ex). Det är perfekt för att snacka skit och spontant.
Martin Postat 6 november 2009 Trådstartare Postat 6 november 2009 IRC är ju guld. Perfekt att kunna snacka skit där utan att behöva skapa trådar på ett forum, dessutom är det ju en chattkanal där jättemånga kan delta i diskussionerna. Det duger inte MSN till.IRC har sina fördelar som forum och MSN inte har (t ex). Det är perfekt för att snacka skit och spontant. +1 Upp med näven i luften för IRC!
KillwithSkill Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 (redigerat) Men hallå?!?! Support tack! Edit: Nej det ordnade sig! Och inte en käft är där! Snyggt move! not Redigerat 6 november 2009 av KillwithSkill
Limpan Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Roligt initiativ. =) Kommer nog hänga lite där idag, får se om de dyker upp nån, har inte sett än kotte än iaf...
Overkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Roligt initiativ. =) Kommer nog hänga lite där idag, får se om de dyker upp nån, har inte sett än kotte än iaf... det är tre stycken där nu, alla tre har dessutom idlat sen igår kväll så är du i en tom chat är du nog fel.
Martin Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 I kanalen just nu: martin-mixar Pesek-away yaleed komsi, komsi
Limpan Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 det är tre stycken där nu, alla tre har dessutom idlat sen igår kväll så är du i en tom chat är du nog fel. hmmm... jag är i forum.studio, så är just nu även yaleed... såg spass logga in och ur innan också... Två stycken online alltså, kan det stämma
Martin Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 (redigerat) hmmm... jag är i forum.studio, så är just nu även yaleed... såg spass logga in och ur innan också...Två stycken online alltså, kan det stämma #studioforum ska det ju vara. vi böt, men kom på att det fungerade bra som det var. väl mött! 😛 Redigerat 7 november 2009 av Martin
Limpan Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 #studioforum ska det ju vara.vi böt, men kom på att det fungerade bra som det var. väl mött! 🥰 ah tack, okej missade det.. Då är det #studioforum som gäller då =)
Martin Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 Det här är inte seriöst! det där ser inte bra ut. jag är ledsen. 🥰
Linus Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Tyvärr blandar många ihop IRC och mIRC. Det är som att säga att mejla och Hotmail är samma sak. Skit i mIRC, ingen bra klient och varför betala när de bättre programmen är gratis? De som använder Firefox installerar Chatzilla så är det klart. Använder man Opera så finns IRC-klient inbyggt sedan lååång tid tillbaka. Mac-användare som vill ha separat program, prova Colloquy.
KillwithSkill Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Tyvärr blandar många ihop IRC och mIRC. Det är som att säga att mejla och Hotmail är samma sak. Skit i mIRC, ingen bra klient och varför betala när de bättre programmen är gratis? De som använder Firefox installerar Chatzilla så är det klart. Använder man Opera så finns IRC-klient inbyggt sedan lååång tid tillbaka. Mac-användare som vill ha separat program, prova Colloquy. Explorer då? Vad ska man köra på för klient?
Linus Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Explorer då? Vad ska man köra på för klient? Installerar Firefox+Chatzilla? 😉 Nädå, det finns många "instant messengers" t ex Pidgin eller Miranda som har stöd för såväl IRC som MSN, ICQ, AIM, Facebook osv. osv.
Hjorten Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Tyvärr blandar många ihop IRC och mIRC. Det är som att säga att mejla och Hotmail är samma sak. Too true. Skit i mIRC, ingen bra klient och varför betala när de bättre programmen är gratis? Nu har jag i och för sig inte använt mIRC på ett antal år, men vad (tycker du) är så dåligt med det? För en ordentlig lista över olika IRC-klienter kan man gå till http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...ay_Chat_clients
Martin Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 (redigerat) Nu är vi lite folk i kanalen 🙂 Detta kan bli något, håll ställningarna Ni som aldrig provat IRC förut - Gör något nytt och bra, prova! Det tar inte så lång tid att konfigurera och ställa in. Sen funkar det bra. Varför vara ensam? När man kan vara tillsammans! Redigerat 7 november 2009 av Martin
Martin Postat 10 november 2009 Trådstartare Postat 10 november 2009 (redigerat) Kan avslöja för er som ännu inte vågat visa era söta ansikten i kanalen... att vi nu är 13 personer i den 😉 En liten skolklass alltså. Fantastiskt. Den har full potential att utvecklas till något bra. Just nu är det dock toppen att kunna få feedback på mixar i "realtid", och diskutera mer komplexa abstrakta scenarion "i luften" - som man faktiskt gör när man skriver i realtid vs. den här "skicka brev"-forum grejen. Visst det har också har sin charm.. men jag känner att jag verkligen saknat IRC för detta. Och när jag tänker efter så är ju musik bland det mest spontana som finns egentligen... Redigerat 10 november 2009 av Martin
yaleed Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 det fungerar inte Vad är det som inte fungerar, det är enklare att hjälpa dig om du berättar det.
MattiasA Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Jag vet. Var bara tvungen att få ut det.. 😆 jag kör pidgin i pc'n på jobbet. Men det går inte att logga in. Står att jag är frånkopplad.
Martin Postat 11 december 2009 Trådstartare Postat 11 december 2009 (redigerat) Kan med tårar i ögonen meddela att kanalen är nedlagd. 😐 Problemet var att det i princip bara kom folk som inte var speciellt sociala, så alla satt bara och "stirrade på varandra". Sedan var det lite för stor blandning på hur duktiga alla var så det blev ingen ordning. Om det görs ett nytt försök nån gång i historien, så kan detta vara värt att tänka på. Jag försökte iaf! Tjao! Redigerat 11 december 2009 av Martin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.