debatt Postat 6 november 2009 Postat 6 november 2009 (redigerat) Hej! Försökte installera Wavelab Lite idag, som låg på en bundlad cd jag fick med till mitt förra ljudkort E-mu 1616. Min nya dator och ljudkort M-Audio Fast Track Ultra funkade dock inte ihop med detta Wavelab alls! Det kom upp en varningsruta där det stod "Programmet hittar inte den eftersökta programvaran!" Tala om skräddarsytt program... Så kan det vara. Program som skickas med till ett ljudkort t.ex., det funkar BARA till den dator eller ihop med det ljudkort som det anlände med. Samma sak var det med mitt Word 2005 som var medskickat på cd till min HP-laptop (värde 2500;-), som bara funkade med min gamla HP-laptop. Ingen fråga detta. Bara ett konstaterande. Blir en tur till musikaffären imon fm för Wavelab Essential 6. 😄 //:debatt Redigerat 7 november 2009 av debatt
debatt Postat 7 november 2009 Trådstartare Postat 7 november 2009 (redigerat) Installerade sent ikväll ett gammalt brusreduceringsprogram utgivet i USA 2003, men köpt i butik här 2006, för win xp: Steinberg/Pinnacle Clean 5. Efter mycket om och men och 3 timmar så installerades det (var krångel att stänga av allt i antivirusprogrammet utan att behöva avinstallera det helt), men det bästa var nästan att det medföljde två program till, ett cd-label-program men framförallt... ...Wavelab Lite. Och nu inte i någon skräddarsydd version enbart för ett visst märke, utan detta kan jag ha till vilket ljudkort som helst. Slipper rusa till musikaffären imon fm för att skaffa Wavelab Essential 6 alltså. Idag hade de stängt. Wavelab Lite och Wavelab Essential skiljer sig inte åt så mycket. Vid en snabbtitt nyss så verkar Lite ha det som jag behöver för mina ändamål; ställa samplingsfrekvens och bitantal, omvandla till andra format, limiter, normalisering, mkt bra grafisk eq, noise gate, fades, expander, gain, dynamics etc. Sedan kan tilläggas att Clean faktiskt hade en massa mastringsfunktioner helt oväntat plus mkt bra reverb och en del udda grejer. Någon här med erfarenhet från Wavelab Lite eller Clean 5? 🤪 //:debatt Redigerat 7 november 2009 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.