Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska köpa Windows 7 och göra en clean install, alltså formatera C: och börja om.

Samtidigt kommer jag uppgradera mitt Cubase. Måste jag göra nåt med licensen för det Cubase jag redan har (måste ju installera det först på "nya" datorn) innan jag formaterar eller är det bara att installera igen i och med att jag har licensen på dongeln redan? Det är väl så jag antar att det funkar men det är ju dumt att inte vara säker.

Finns säkert nån som har frågat förut men sökfunktionen är ju som den är och jag hittade inget.

Annons
Postat (redigerat)
Ska köpa Windows 7 och göra en clean install, alltså formatera C: och börja om.

Samtidigt kommer jag uppgradera mitt Cubase. Måste jag göra nåt med licensen för det Cubase jag redan har (måste ju installera det först på "nya" datorn) innan jag formaterar eller är det bara att installera igen i och med att jag har licensen på dongeln redan? Det är väl så jag antar att det funkar men det är ju dumt att inte vara säker.

Finns säkert nån som har frågat förut men sökfunktionen är ju som den är och jag hittade inget.

licensen ligger på din dongle och inte i datorn (i.e. spelar ingen roll att du formaterar om datorn).

Redigerat av ONSatan
Postat
Justja, fan vad dum jag är, haha! 🙂 Det är ju självklart. Tack

Kommer att vara i samma situation nån gång framöver själv (ny PC, nytt Windows), så jag passar på och använder din tråd för att ställa ytterligare ett par frågor, hoppas att du ursäktar! 🙂

Spelar det nån roll när man sätter i dongeln, eller är det nåt som installationen av Syncrosoft bör få bestämma tidpunkten för? Kommer Windows 7 att försöka göra nåt spök med dongeln om den skulle råka sitta i under installationen av Windows 7? Alltså installera nån egen drivrutin eller nåt annat jox som skulle kunna krocka senare.

Postat
Kommer att vara i samma situation nån gång framöver själv (ny PC, nytt Windows), så jag passar på och använder din tråd för att ställa ytterligare ett par frågor, hoppas att du ursäktar! 🙂

Spelar det nån roll när man sätter i dongeln, eller är det nåt som installationen av Syncrosoft bör få bestämma tidpunkten för? Kommer Windows 7 att försöka göra nåt spök med dongeln om den skulle råka sitta i under installationen av Windows 7? Alltså installera nån egen drivrutin eller nåt annat jox som skulle kunna krocka senare.

Du ska ha installerat e-licenser drivern innan du sätter in nyckeln. Annars kommer Windows att bråka om att det inte finns någon drivrutin... Se till att hämta den senaste från http://www.elicenser.net/en/ .

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.