Jump to content
Annons

Min mic dog efter ominstallation?

Recommended Posts

twistedwhisper (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Min mic försvann ifrån FL efter de att jag installerade om min dator.

Har Vista, mistänker att de är de som tjivar med mig.

I AudaCity fungerar dok micken hur bra som helst.

Hjälp! Varför fungerar de inte i FL? Har kollat runt i inställningarna men hittar inte något som fungerar att ändra på.

Någon inställning i min dator kanske?

Annons
Postat (redigerat)
  twistedwhisper sa:
Hejsan!

Min mic försvann ifrån FL efter de att jag installerade om min dator.

Har Vista, mistänker att de är de som tjivar med mig.

I AudaCity fungerar dok micken hur bra som helst.

Hjälp! Varför fungerar de inte i FL? Har kollat runt i inställningarna men hittar inte något som fungerar att ändra på.

Någon inställning i min dator kanske?

Vadå micken försvann? Ingången för din mikrofon i FL-mixern menar du? Har du valt rätt audio device i settings?

Redigerat av Nordlicht
Postat
  Nordlicht sa:
Vadå micken försvann? Ingången för din mikrofon i FL-mixern menar du? Har du valt rätt audio device i settings?

Ja de kommer inte upp att jag har någon mic.

Jag har provat att välja alla olika i audio device och inget blir rätt.

Hade de här problem en annan gång, men då löste de sig av sig själv på nått sätt. Men nu har de varit så här ett bra tag.

Postat (redigerat)
  twistedwhisper sa:
Ja de kommer inte upp att jag har någon mic.

Jag har provat att välja alla olika i audio device och inget blir rätt.

Hade de här problem en annan gång, men då löste de sig av sig själv på nått sätt. Men nu har de varit så här ett bra tag.

Vad kör du för ljudkort då? Har du kollat så att det verkligen är kompatibelt med Vista, utan krusiduller?

Redigerat av Nordlicht
Postat
  Nordlicht sa:
Vad kör du för ljudkort då? Har du kollat så att det verkligen är kompatibelt med Vista, utan krusiduller?

Ja, dator är rätt så ny, typ ett halv år, så de fungear BARA med vista. Så de är inte de som är fel.

Men de verkar även vara mer fel på de, de blir fel. Kan bara använda ett program itaget som behöver ljud. tex lyssnar jag på en mp3 och bara pausar och går till youtube så kommer de inget ljud förän jag stänger av de program jag spelar mp3 i. Så jag gissar på att de är nog mitt ljudkort de är nått fel på.

• 2 veckor senare...
Postat
  twistedwhisper sa:
Ja, dator är rätt så ny, typ ett halv år, så de fungear BARA med vista. Så de är inte de som är fel.

Men de verkar även vara mer fel på de, de blir fel. Kan bara använda ett program itaget som behöver ljud. tex lyssnar jag på en mp3 och bara pausar och går till youtube så kommer de inget ljud förän jag stänger av de program jag spelar mp3 i. Så jag gissar på att de är nog mitt ljudkort de är nått fel på.

uppenbarligen något med ljudkortet ja.

Nya drivrutiner som har vista stöd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.