Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp i stugan alla glada

lite frågor

Jag funderar på att köpa en liquid mix 16

Jag kör cubase Essential 5 med Amd phenom 550 prolle, 4 gig ram ,Focusrite saffire le ,Ti Chip

Det står på deras hemsida Amd athlon 64, att liquid mix 16 måste ha ett separat firewire kort

pg av latensen ,så le in i ett och liquid mix 16 in i ett ,sen blir det extra fördröjning pg av detta ,hum verkar struligt

Gäller det Phenom åkså måntro eller hur funkar det, nån som vet? nån som kör med Amd och liquid mix 16 ,32

är det = Strul ?

sen undrar jag om det är någon som har nån låt uppe som är mixad eller mastrad med liquid mix 16 eller 32 .

som man kan lyssna på

Hittar inga bra ljud tester förutom testet på deras sida ,och you tube där dom sitter och pillar

ihjälsig flåsar och snorar ner hela apparaten istället för att fixa till en sjyst inspelning 🥰 :vill ha lite mer kött på benen

Tack för hjälp

mvh Hemmpe

Annons
Postat

Hei! Jeg kjører liquid mix 16 og er svært fornøyd. Det er derimot sant at den trenger eget firewire-kort ettersom det henger seg opp relativt ofte dersom den er på samme firewire-port som noe annet.

Postat

Hej alla glada Foruminister

Nu har jag införskaffat ett Liquid mix 16 😄

det va som jag trodde hängde sig direkt med ett fw kort

Amd sucks ,, 🙁

Närå det funkar super bra ,

Har alla 16 uppe å rullar full kräm inge bugg med senaste driversna ,peppar peppar

jag kopplade mix 16 till saffire Le kortets andra Fw port ,,sen mata jag bara Le med mer ström från adaptern ..

så det går att lösa vissa saker ..med olika metoder ..

så Ett Fw TI chipset går med Amd Phenom Med Saffire Le med adapter så alla vet

Tack för svar BlueGrot

Trevlig helg alla här ska bankas Musik

mvh Hemmpe

Postat
Hej alla glada Foruminister

Nu har jag införskaffat ett Liquid mix 16 😄

det va som jag trodde hängde sig direkt med ett fw kort

Amd sucks ,, 😆

Närå det funkar super bra ,

Har alla 16 uppe å rullar full kräm inge bugg med senaste driversna ,peppar peppar

jag kopplade mix 16 till saffire Le kortets andra Fw port ,,sen mata jag bara Le med mer ström från adaptern ..

så det går att lösa vissa saker ..med olika metoder ..

så Ett Fw TI chipset går med Amd Phenom Med Saffire Le med adapter så alla vet

Tack för svar BlueGrot

Trevlig helg alla här ska bankas Musik

mvh Hemmpe

Hej är också enormt sugen på och köpa Liquid mix 16, hur menar du med att du får mer power via adaptern när du kopplar in den i ljudkortet?

Mvh Thomas

Postat
Hej är också enormt sugen på och köpa Liquid mix 16, hur menar du med att du får mer power via adaptern när du kopplar in den i ljudkortet?

Mvh Thomas

PS: Har också ett saffire le kort 😆

Postat (redigerat)

Det funkar men det va inte så stabilt som jag trodde 😆

så jag fick allt köpa mej ett till Fw Kort på Kjell det billigaste där 249 kr Via chipp har kört med det nu ,

några dagar inga problem alls ,fick pilla lite med latensen .

Asio Size satte jag på 4.0 och Fw Buffer Size 2.0 då fick jag In 5,6 ms och Ut 9,5 ms

då funkar det Klock rent, lät liquid mix vara på 512 samples så där ändra jag inget ..

Kan Lira in gura med Liquid mixen i insert utan att störas på latensen inga problem alls..

sjukt nöjd med Liqid mixen .. 😄

mvh Hemmpe

Redigerat av Hemmpe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.