Analogfreak (oregistrerad) Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 http://www.dustinhome.se/pd_5010108184.aspx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 -sedan bränner jag en CD-RW och går ner till min SAAB 9-5 och sätter i skivan där,låter det bra så kör jag. Vart kör du då? Sorry, kunde inte låta bli...;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 funderade lite och ska man ända kasta bort en femhundring så kan man väl lika gärna kasta bort en 1500 och få något hyfsat. Är jäkligt sugen på att lyssna på K601 efter vad jag läst. Rak och fin frekvenskurva dessutom jämfört mot många andra i prisklassen, har dock en fråga. Jag tror väl att hörlursstärkaren i mitt 0404usb funkar ok till lurarna, men hur kommer det att bli om jag kopplar dem rätt in i laptopens skitljudkort? Duger de för att bara lyssna på musik eller glo på en film, utan att vara alltför analytisk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lejnoss Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 funderade lite och ska man ända kasta bort en femhundring så kan man väl lika gärna kasta bort en 1500 och få något hyfsat. Är jäkligt sugen på att lyssna på K601 efter vad jag läst. Rak och fin frekvenskurva dessutom jämfört mot många andra i prisklassen, har dock en fråga. Jag tror väl att hörlursstärkaren i mitt 0404usb funkar ok till lurarna, men hur kommer det att bli om jag kopplar dem rätt in i laptopens skitljudkort? Duger de för att bara lyssna på musik eller glo på en film, utan att vara alltför analytisk? Mina audio technica m50 brukar inte vara så kräsna med hörlursförstärkare, låter bra i det mesta. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 27 mars 2010 Dela Postat 27 mars 2010 är väldigt dåligt insatt i det tekniska, men borde det inte påverka att m50 är på 38 ohm och k 601 på 120? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lejnoss Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 är väldigt dåligt insatt i det tekniska, men borde det inte påverka att m50 är på 38 ohm och k 601 på 120? säkert. min poäng var mer bara ett tips på ett par schyssta lurar som även funkar bra utan dedikerad hörlursstärkare. Vad jag hört om akg så är ju flera av deras lurar ganska tungdrivna, spec k701. kan vara samma med k601, vet ej? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 råkade hamna lite över budget, och får nog dessutom bli en dedikerad hörlursförstärkare. Blev ett par sennheiser hd650. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hastalavista Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 råkade hamna lite över budget, och får nog dessutom bli en dedikerad hörlursförstärkare. Blev ett par sennheiser hd650. Opps, ser man på! Grattis till en bra lur, även om du spräckte budget. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Tackar. Nu kanske jag har fel på mina öron, men jag tycker det låter bra direkt ur min laptop... Blir det verkligen så stor skillnad med hörlursförstärkare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
James Blansing Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Tackar. Nu kanske jag har fel på mina öron, men jag tycker det låter bra direkt ur min laptop... Blir det verkligen så stor skillnad med hörlursförstärkare? Ja oftast blir det betydligt bättre och kraftfullare återgivning med en bra hörlursförstärkare, men är du själv nöjd med laptop-ljudet så finns det ju inget större behov att uppgradera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Jag har ju inte testat och då vet man ju inte vad man går miste om... Får göra en jämförelse mellan laptop och hörlursutgång på mitt 0404. Är väl iofs en ganska enkel hörlursförstärkare i 0404:an. Nån som förresten har tips på någon vettig hörlursförstärkare att kolla in som passar till hd-650? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.