Ekstasis Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 (redigerat) Då jag för några dagar sedan sålde mitt Midi klavitur så är jag på jakt efter ett nytt! Vad jag söker är ett midiklavitur med åtminstonde 61 tangenter med enormt många controllers framför allt då jag spelar in musik främst live mestadels ambient musik så vill kunna kontrollera all mjukvara medans jag spelar in i real-tid-. NOVATION REMOTE 61 SL MKII är förmodligen det mest intressanta alternativet hittils, även då jag inte är helt nöjd... Men den har x:y pad vilket är väldigt trevligt och ganska ovanligt... gillar joysticken med... dessvärre tycker jag den inte har tillräckligt många controllers, Drum Padsen kunde varit större och placerat mer till höger. Rent visuellt tycker jag den ser horribel ut. Söker framför allt efter nya och mindre kända tillverkare som inte finns i varje musikbutik...som jag kanske inte känner till...eller kanske lite äldre som inte längre är i produktion men som fortfarande finns att få tag på ??? Några andra jag har hittat...är.. AKAI MPK 61 Novation - X-STATION M-audio Axiom PRO Dessvärre är jag inte helnöjd med något av dessa som jag nämt nu, jag tycker dom alla kompletterar varandra... Redigerat 4 november 2009 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mahawi Postat 5 november 2009 Dela Postat 5 november 2009 (redigerat) Jag har Edirol PCR-800, för att jag tycker det har en skön klaviatur. Väl dyrt, dock. Men om du tycker Novation har för få kontroller, så är det kanske inget för dig. Fast du kan skapa upp till 15 olika control maps som du lätt kan växla mellan. Du kan nog få plats med en Korg Nano till höger om kontrollerna, både på Novation och Edirol, så har du genast en himla massa extra rattar och knappar. /Mattias Redigerat 5 november 2009 av mahawi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 5 november 2009 Trådstartare Dela Postat 5 november 2009 Jag har Edirol PCR-800, för att jag tycker det har en skön klaviatur. Väl dyrt, dock. Men om du tycker Novation har för få kontroller, så är det kanske inget för dig. Fast du kan skapa upp till 15 olika control maps som du lätt kan växla mellan. Du kan nog få plats med en Korg Nano till höger om kontrollerna, både på Novation och Edirol, så har du genast en himla massa extra rattar och knappar. /Mattias Såg den på Thoman förut tror jag....den ser ut att vara enklare än de jag redan nämt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.