brille Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 Har äntligen fixat en fungerande sidechain i Logic. Förrutom att när spåret som ska sidechain:as (t.ex. en synth) spelas samtidigt som kicken sänks volymen på spåret mycket. Kicken som jag använder i ultrabeat har jag länkat till en annan kanal. Men när jag Solar kick-kanalen försvinner även kick-ljudet?! Varför? Behöver hjälp snabbt! Tack 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brille Postat 4 november 2009 Trådstartare Dela Postat 4 november 2009 BUMP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonW Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 (redigerat) problemet antar jag vara att du din kick-output lankad till sidechain-busen. ar det sa sa rekommenderar jag att andra sa att channel out pa din kick gar som vanligt ut i dina monitorer, medan du istallet bara skickar en separat bus till sidechainen. varfor sedan volymen sanks nar du spelar kick-sparet samtidigt som synth-sparet bor vara att du inte har gjort installningarna ordentligt i kompressorn (?) som du du sidechainat synthen med. se till att releasen inte ar for lang. juxa sedan med attack och release och aven din threshold tills du far ett fint svang. mvh Redigerat 4 november 2009 av AnthonW Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brille Postat 4 november 2009 Trådstartare Dela Postat 4 november 2009 problemet antar jag vara att du din kick-output lankad till sidechain-busen. ar det sa sa rekommenderar jag att andra sa att channel out pa din kick gar som vanligt ut i dina monitorer, medan du istallet bara skickar en separat bus till sidechainen. varfor sedan volymen sanks nar du spelar kick-sparet samtidigt som synth-sparet bor vara att du inte har gjort installningarna ordentligt i kompressorn (?) som du du sidechainat synthen med. se till att releasen inte ar for lang. juxa sedan med attack och release och aven din threshold tills du far ett fint svang. mvh Tack så mycket! 🙂 Skall provas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.