Jump to content
Annons

Har jag en framtid inom DJing? (Youtube video finns!)

Recommended Posts

DeeJayVailent (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vet att det kan låta som världens dummaste rubrik på många sätt och vis...

Mixen nedan är min andra mix någonsin. Råtorskade på House och tanke virtual DJ och lekte lite grann. Är faktisikt nöjd själv med resultatet, men skulle vilja veta om det är helt okey för någon så grön & färsk som jag?

Satt alltså enbart i Virtual DJ utan USB Interface, spelare eller mixer. Då man inte har två händer att lattja med så blir det hela genast mycket svårare.

Ni kan väl kika på mixen och säga vad ni tycker?

http://www.youtube.com/watch?v=ugUvqH8MnRM

Tack på förhand

MVH Vailent

Redigerat av DeeJayVailent
Annons
Postat

Det låter inte direkt dåligt, men om du har en framtid som DJ eller inte kan nog bara du svara på.

Hur ska du gå vidare nu? Blir det cdspelare, kontrollers eller nåt sånt?

Postat (redigerat)

Det låter inte dåligt, du har fått till takterna bra, MEN övergångarna är för tydliga. Man hör när du börjar jobba in en ny låt och ska överlappa. Det är själva grejen med dj'ing, man ska inte märka det. Allt ska bara mala på. Öva på övergångarna och sätt dom så kan du gå långt genom att bara lägga ut dina mixar på youtube. Samt göra reklam för dig själv mycket. Börja köra lite discon och öva.

Om det är detta du vill göra, spara pengar och köp de grejer du behöver, ta något budget märke som fyller sin funktion. När du är pro, äre pioneer som gäller 😉

Du verkar ha känslan iaf glömde jag nämna, så kör på.

För att du ska få lite inspiration och idéer spana in dessa grabbar:

Seb Fontaine samt Paul Oakenfold.

Redigerat av Pesek
  • 1 månad senare...
Postat

Är djing det du vill syssla med så ska du definitivt sattsa på det. Det tar alltid lång tid i början, marknadsför dig själv också, nätet är perfekt plats att nå ut om man bara anstränger sig. Bli medlem på sidor som myspace och soundcloud.com eller mixcloud.com. 😄

• 2 veckor senare...
Postat
Vet att det kan låta som världens dummaste rubrik på många sätt och vis...

Mixen nedan är min andra mix någonsin. Råtorskade på House och tanke virtual DJ och lekte lite grann. Är faktisikt nöjd själv med resultatet, men skulle vilja veta om det är helt okey för någon så grön & färsk som jag?

Satt alltså enbart i Virtual DJ utan USB Interface, spelare eller mixer. Då man inte har två händer att lattja med så blir det hela genast mycket svårare.

Ni kan väl kika på mixen och säga vad ni tycker?

http://www.youtube.com/watch?v=ugUvqH8MnRM

Tack på förhand

MVH Vailent

imponerande för andra gången.

Höll själv på så ett bra tag (nu kanske 3-4 år), med mus och tangentbord och klurade på precis samma saker, dvs ska man satsa på det här, är jag tillräckligt bra? Det jag kom fram till för ett år sen var att jag tyckte att det var skoj och att jag skulle skaffa mig en mixer. Sen har jag spenderat mycket tid att lära mig ableton för mixning (den är inte perfekt, men den har de funktioner som jag efterfrågar), men pga tidsbrist och eget utrymme har jag inte lyckats komma med den perfekta mixen än. Självkritisk som fan 😛

Det man inte tänker på alltid är att den korta tiden går till att mixa låtarna, det som tar mest tid är att hitta den musik som du vill ha i din mix, men eftersom musik är vårat intresse ska det ju egentligen inte vara någon börda 😛

Jag har inga professionella drömmar, jag gör det för min favorit genres skull (electro) som har en ganska liten skara lyssnare + att det är skoj.

Jag föreslår att du funderar på vad du vill uppnå, är det på skoj eller vill du bli proffs och lägger siktet mot det. Känns det som ditt kall kan du ju börja med att skaffa dig en midimixer (om du vill mixa via datorn), det förenklar en hel del.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.