alnori (oregistrerad) Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 (redigerat) Hej alla gulliga typer håppas ni har haft en erotisk Jul: 😄 * LÅTNAMN: the creator * ARTIST/GRUPP: ALNORI * GENRE: Ambient ? * LÅTLÄNGD: 4 * KOMPOSITÖR:ALNORI * PRODUCENT: ALNORI * INSPELNINGSÅR: 2004 * FORMAT: wma * STORLEK:5mb typ * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: THE CREATOR --------------------- Tävlingen går ut på att med endast vocal, trum och bas ljud spela in en sång. Jag är total nybörjare o denna låt tog mig en hel dag .. 😉 men det var det värt. fick lära mig många nya saker. Skall spela in Lead sången efter att jag har hört era synpunkter. Hoppas Jag på. mixen gjordes på mina billiga data högtalare. 🙁 This is my first so go easy on me: 😄 I need your guidance thanx Redigerat 27 december 2004 av alnori
Viktor Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Hejsan Eftersom du ska ha det till en tävling så tar jag allt som kan bli bättre. Körsamplingarna låter väldigt synthetiska. De huggar av varandra på ett ganska störande sätt. Jobba lite med att få de att smälta ihop lite mer och låta mer realistiska. Synthbasen i första "versen" försvann lite frekvensmässigt kändes det som. Framhäv den lite. Och är congan verkligen tight? 😉 Och du kanske skulle ha lite mer percussion under andra "refrängen" eller "versen. Det blir lite långtråkigt efter ett tag. Försök bygga upp med lite mer grejer. Lycka till!
djonas Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Vad är det för en tävling, är det här på nätet du ska tävla eller? 😳 Får man verkligen delta med uppenbart snott videomaterial? 🙂 I så fall lycka till! 🙂 Har inget att tilllägga på ovanstående talares kommentarer vad gäller musiken. Ciao!
ostkaka Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 (redigerat) Hmmm lite svar då...Missuppfatta inte detta det är bara konstruktiv kritik och du ville ju få det so here we go. Tycker nog låten är lite väl lång och på det sättet blir ganska tråkig. Congasen tycker jag spelar för mycket samma rätt tråkig takt och kanske inte är riktigt tight med det andra, basen kan du trycka på mer. Sedan vill jag ha mer fart i bilderna lite väl långa drag ibland, vet inte om rymd var det jag tänkte på när jag hörde musiken kanske hade valt att visa prärier och savaner från afrika istället. Ohh...nu lät de som att jag bara klagade men jag gillar körljudet om det skall vara syntetiskt och det låter tusen gånger bättre än min första produktion, för den låter illa. Redigerat 27 december 2004 av ostkaka
sisältää Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Den syntetiska kören tycker jag är cool men låten känns trist i längden för att utvecklingen inte är stor nog, särskiltcongas kompet blir enerverande efter en stund. Lägg på mer! 🙂 Helt schysst låt för att vara den första för övrigt. Lite fragmentarisk men det är okej.
nadom Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Va är det för tävling? Demoparty? Är det ett programerat pc-demo? eller animation? Kören låter rätt kass, som sagts innan väldigt syntetisk å spelad.... /Niklas
sisältää Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Om det är meningen att "kören" ska låta "syntetisk å spelad" då, är det ändå dåligt?
Viktor Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Om det är meningen att "kören" ska låta "syntetisk å spelad" då, är det ändå dåligt? Nej, men jag tycker fortfarande att den hugger av lite fult, även om den ska låta syntet.
sisältää Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 jag tycker fortfarande att den hugger av lite fult Det kan jag kanske hålla med om, det låter lite konstigt på några ställen.
alnori (oregistrerad) Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 (redigerat) Viktor,djonas,ostkaka,sisältää,nadom Ni har så rätt så rätt: 🙂 Nu med "dagens efter ören" låter det precis som ni beskriver. 🙂 Tack för de råd ni gav mig. Skall arbeta på det lite mer. Angående tävlingen. det är en uppgift vi har fått på media kurs i gymnasiet. vi alla är nybärjare. jag är visst lycklig låttad som är medlem i denna underbara forum. THANX ALOT 🙂 Gott nytt år på er alla Redigerat 27 december 2004 av alnori
robertus Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Försök att variera trumkompet lite mer. Till slut tänker man bara på den congasen. sedan underlättar det alltid med en bra melodi som hörs. Du gömmer den lite väl mycket i din mix. Men kämpa på 😛
MusicGene Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 Ska låten spelas till videosnuttet tycker jag du ska göra om hela låten. Det händer inget och det är föga inspirerande. Visst är det klurigt att spela in med bara rösten, trummor och bas - men du fixar säkert bättre än detta! 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.