Jump to content
Annons

Betyg (5 är högst betyg)  

5 röster

1. 1. Betyg (5 är högst betyg)

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      0
    • 5
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Inget namn än

* ARTIST/GRUPP: Niklas

* GENRE: jazzish

* LÅTLÄNGD: 1:36 (inte klar än)

* KOMPOSITÖR: Niklas

* PRODUCENT: Niklas

* EV. MEDVERKANDE: Michael på kontrabas

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1,5 mb typ

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:

Hmm... vi lekte fram detta idag, jag spelar rhodes å piano, trummorna är samplade från mitt trummset å sen programmerade å Michael spelar bas =)

Vid 0:40 (typ) är det Maya som säger en ful "eeeey"-grejj, märkte det efter mixdown å jag orkade inte öppa cubase å ta bort så bortse det =) Hon skulle sjunga men vi kom inte så långt.

Bye now!

Annons
Postat

Snyggt och lite mysigare än det brukar vara (varmare ackordföljd) men jag kommer ändå inte ifrån känslan av att jag hört den här låten många, många gånger förut, tyvärr. Kanske kan en lite egen sånginsats ändra på det? 😉

alnori (oregistrerad)
Postat

nice and relaxing

hoppas få höra det när den är färdig.

tackar

Postat

Jorå... en bra grund tycker jag 😳 Som det ser ut nu så finns det inte nån uppbyggnad i låten, samma trumkomp hela låten tex..

Men med ett intro och lite sång kanske? Sen känns pianot väldigt osäkert spelat, skulle passa bra med några slingrande skalor där 🙂

Annars fina ljud, allt akustiskt va?

Postat

sisältää: okej, den kanske är lite mycket standard i denna typen av musik, jag har inte så stor koll, sång ska ju på åså då kanske de blir lite roligare =)

alnori: tack! Du ska självklart få höra den när den är klar 🙂

jazzman: Tack, nä, de e ju inget intro eller så än.... pianot är nog rätt osäkert spelat, spelade in de väldigt fort lite temporärt sådär.... allt är akutiskt ja... vet inte va basen heter men den e nog rätt vanlig å halv bra typ, sen är det Fender Rhodes MK1 å ett piano å mitt kassa trumset =)

/Niklas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.