Jump to content
Annons

Mixa sina alster på ett harrisonbord i DAW!


ardic

Recommended Posts

Tjosan!

Ingen har väl missat Harrisons Mixbus?

Snubblade över denna tråd nyss vilket fick det att vattnas lite i munnen på mig!

Tydligen så kan man routa 16 outs från sin DAW till Mixbus med hjälp av ett gratisprogram som heter Soundflower och således mixa sina spår live på Harrisonbordet! 😏

Check it out, kanske är värt att lägga några slantar på mixbus?

http://www.youtube.com/watch?v=-ArH3zxqf0I

//J

Redigerat av ardic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Digitalt som digitalt... eller?

Blir väl lynchad nu..

"Mixbus™ is a virtual "analog console" integrated into a full-featured Digital Audio Workstation (DAW). Mixbus "True Analog Mixing"™ "

Analogt digitalt typ 🙂

Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Anarkisten1 har tipsat om det i ett par-tre trådar de senaste två veckorna eller så...

Ahaaa, hade totalt missat! Spännande är det iaf! Det programmet JACK som man även kan använda verkar många tycka är krångligt samt att det fram tills nyss saknat SnowLeopard stöd.

Hur som, jag ska nog köpa Harrison för att prova! 😕

// J

Link to comment
Dela på andra sajter

Digitalt som digitalt... eller?

ja typ

en emulering av ett analogt bord - men inget som vilken mixer i vilken daw som helst kan göra med rätt pluggar skulle jag tro

förutom att här är allt färdigpackat till en färdig enhet

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det låter faktiskt ganska bra och det känns som man kommer snabbare till skott oxå. Man behöver inte soundflower till det det är ju liksom inbyggt redan. Sen är det ju bara mac dessvärre

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...