Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har problem med mitt Tascam US-144 i Cubase 5.

Jag får bara ljud i ena högtalaren när jag spelar in gitarr eller sång. 😛

Kablarna är riktiga.

När jag spela in midi så får jag ljud i bägge högtalarna.

Jag har de senaste drivrutinerna.

Någon som har något tips?

Tack på förhand

Redigerat av roooster
Annons
Postat
Du har kanske gjort det vanliga misstaget att spela in på ett stereospår i stället för monospår, när ljudkällan är i mono och därför bara går in på den ena kanalen, medan den andra bara spelar in tystnad...?

Detta hjälpte! Är nybörjare på detta.

Tack så mycket claes.

Analogfreak det du skriver är förtal. Jag tycker att du kan ta reda på fakta innan du utala dej. 😄

Att jag ha ett "skitkort" och cubase 5 är väl inget konstigt. Jag köpte cubase 5 på ebay för 2400:- med detta ljudkort från USA. Begagnat. Så vitt jag vet så är det original. Det är original skivor samt att jag har en usb nyckel som jag måste sätta i usb porten. Det står Steinberg på den. Dock saknas lådan till det pga av att hålla nere fraktkostnaden. Ljudkortet medföljde varken drivrutiner eller kablar till.

Jag hoppas verkligen inte det var en piratkopia då har jag gjort en dålig affär. Cubase 5 i USA är inte så dyrt ca 1500:- plus frakt.

Analogfreak "skitkortet" ska ersättas av ett annat så fort jag bestämt vad jag ska ha och lärt mej hur Cubase fungerar. Man måste ju börja någonstans.

Jag tycker du ska ta bort ditt inlägg Analogfreak och ta red på fakta innan du utalar dej. 😳

Postat

Rensade undan det som inte hörde hemma här. Det här skriver jag bara för att ni skall veta vem som gjorde det men jag tror inte att jag behöver skriva varför.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.