Jump to content
Annons

Lynx Aurora 8/FW - ihop med laptop från Sony (21fw) el. likn - funkar?

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det enda jag har gjort är att stänga av internet. Men ska jag prova stänga ner självaste explorer helt (i aktivitetshanteraren)? Provar det.

...fick inte göra det för syrran. hårda bud här.

Har du disablat nätverkskortet helt?

Det brukar vara en stor bov. 😏

Redigerat av sandraML
Annons
Postat
Det enda jag har gjort är att stänga av internet. Men ska jag prova stänga ner självaste explorer helt (i aktivitetshanteraren)? Provar det.

...fick inte göra det för syrran. hårda bud här.

Nej, inte Explorer, utan nätverkskortet. Om du går in i Enhetshanteraren så högerklicka nätverkskortet och välj "Inaktivera" (så får du ett rött kryss över det i Enhetshanteraren). Det räcker ofta att göra så, men ibland måste sådant stängas av i BIOS, så det kan vara lite olika...

Postat
Har kört DPC checker. De högsta staplarna försvann när jag inaktiverade Bluetooth. Men det är ändå störningar upp till 4000.

Har även stängt ner internet på den datorn. Vet inte mer vad jag kan göra för att störningarna ska minska.

De fyra största bovarna brukar vara:

*BOIS - Surfa in på datortillverkarens hemsida och se om det finns någon uppdatering eller någon nyare version och dunka in den.

*Nätverkskortet - Inaktivera i enhetshanteraren

*Trådlösa nätverkskortet - Inaktivera i enhetshanteraren

*Grafikkortet - Inaktivera i enhetshanteraren

Grafikkortet e ju inte så roligt att ha inaktiverat alla gånger, men man kan ju göra det en gång för att få reda på om det är det som är boven i dramat. Har du ett 802.11 trådlöst nätverkskort finns det nya drivrutiner som fungerar på Microsoft Update Catalog så du inte behöver ha det inaktiverat.

Postat

Peppar peppar.... Det verkar som att min dator och Auroran kommer överrens nu 😛

Igår straxt efter att jag beställt TI chipet (naturligtvis efter jag gjort det) så provade jag att köra en sista gång. Helt plötsligt så var trollen borta.

Kunde sitta å lyssna på hela Gwens album. Lika idag när jag lyssna via cd. -Hade inget internet på, ingen Bluetooth (inget har behövts inaktiveras).

Uppdaterade BIOs igår, men det fortsatte krångla ändå under dagen då. Har inte gjort något annorlunda för att det ska fungera nu.

Men, Aurora-frontpanelen ser annorlunda ut, istället för att "in" blinkar rött så lyser "out 1&2" gult i takt med musiken (som det ska).

Nästa steg är att få ljud in utan avbrott. Återkommer om det sen!

Tack för all hjälp.

Postat

Funkar fint att både spela in och spela upp med alla nya grejor nu! 😏 Tack och lov. Har varit lite olika bovar i dramat, men nu verkar det utrett.

Fick Expresscardet idag. Det är ju 9 pinnars. Så jag tänkte ändå byta ut det mot mitt nuvarande 4 pinnars (inbyggda i laptopen).

Det enda jag behöver är en ny sladd som går från 6 pin till 9 pin. Kan ju bara bli bättre och stabilare via detta chip.

• 2 veckor senare...
Postat

Fungerar inte över huvudtaget med det nya TI shipet. Då är Auroran borttappad redan från början. Har provat att installera om det också ett par gånger. Men inget nytt. När jag kört via Firewireporten i datorn så har jag rapporterat att det har fungerat typ någon timmen (endast när jag lyssnat på cd skiva i datorn), men problemet har fortlöpt ändå. Datorn tappar Auroran efter ca 10-30 min.

Är det bara jag, eller är firewire inte att lita på? Verkar vara överdrivet mycket krångel.

Just nu vet jag inte vad jag ska göra.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Fungerar inte över huvudtaget med det nya TI shipet. Då är Auroran borttappad redan från början. Har provat att installera om det också ett par gånger. Men inget nytt. När jag kört via Firewireporten i datorn så har jag rapporterat att det har fungerat typ någon timmen (endast när jag lyssnat på cd skiva i datorn), men problemet har fortlöpt ändå. Datorn tappar Auroran efter ca 10-30 min.

Är det bara jag, eller är firewire inte att lita på? Verkar vara överdrivet mycket krångel.

Just nu vet jag inte vad jag ska göra.

Du har verkligen otur Sandra! 🙂

Har du provat att inaktivera onboard 1394 i BIOS? Blir det nån skillnad då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.