MrLoJo (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 (redigerat) Tje alla musik galna 🙂 Undrar lite hur ni skriver era låttexter? Skriver ni på dator? vilket program i såna fall ? Skriver ni för hand eller kanske ni har något annat smidigt? har ni något speciellt ställe? Jag själv kan säga att jag skrivit på min ipod touch ett bra tag, men nu är det slut när jag fått min laptop!! har suttit på tåg för det mesta. Ha en bra helg och happy halloween/allhelgonadag ! Redigerat 31 oktober 2009 av MrLoJo
laxlaxlax Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Skriver i huvet tllls det är dags att arrangera låten, då kör jag pappret och samkör arrangemangstänket. Happy halloween!
MrLoJo (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Skriver i huvet tllls det är dags att arrangera låten, då kör jag pappret och samkör arrangemangstänket. Happy halloween! Gött! Detsamma 🙂
morgonte (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Skriver på datorn med rimlexikon och synonymlexikon nära till hands, ofta på nätet. Jag brukar ofta först skriva ner vad jag vill ha med i låten i fri form, och sen klämma in det i låtens form.
Fredrika Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 http://www.masterwriter.com/ ...är bra för mig men det är bara för engelska texter. Ska du skriva på mandarin, får du göra på annat sätt. Pensel, kanske?
MrLoJo (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Skriver på datorn med rimlexikon och synonymlexikon nära till hands, ofta på nätet. Jag brukar ofta först skriva ner vad jag vill ha med i låten i fri form, och sen klämma in det i låtens form. Skriv gärna upp sidorna kan komma till stor hjälp! Om du orkar ☺️
slejnard Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 (redigerat) Hej Först vill jag säga att mina texter inte är världsbra men så här gör jag oftast: Ett riff, några ackord som känns bra. Melodinynning Sen luktar jag på ord...massor av ord som jag skriver ner i mitt randiga block. Pusslar/Försöker få ut både rader/fraseringar och rim av det. Orden ska "kännas" utan att det behöver ligga en alltför djup innebörd i dem precis som med musiken. Hellre lämna kvar nåt obesvarat ackord eller ord. Nja typ så gör jag och inte för pretentiöst eftersom mina egna favvolåtar oftast kan bestå av enkla fraser att minnas. ex" i see a bad moon rising" " i wanna rock n roll allnite" "I love rock n roll so put another dime in the jukebox baby" osv ☺️ edit: Missade visst frågeställningen lite men gav svaret på din fråga med fetstil...var visst inte riktigt det du undrade men blev ett extra utlägg. Redigerat 1 november 2009 av slejnard
Dingbats Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Om jag kommer på en textrad eller -idé så skriver jag ner den på det närmsta jag har till hands, oftast ett anteckningsblock som jag brukar använda. Sen går jag på toa, refreshar Facebook några gånger, lyssnar på en skiva, äter middag, går och lägger mig. Ställer klockan på sju, åker till skolan, äter lunch, åker hem, kollar på tv, går och lägger mig. En vecka senare kanske jag får syn på den där textraden nerkletad i häftet och tar det och lägger mig på sängen och tänker att jag ska skriva vidare på det. Skriver två tre rader, tänker "det här blir ju skit" och lägger ner hela projektet.
morgonte (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Skriv gärna upp sidorna kan komma till stor hjälp! Om du orkar 😄 Det är inte så betungande. 🙂 www.dblex.com - Allt-i-ett-lexikon, fast bara på svenska
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.